|
|
| Jasperovitsj |
^ +1
Ze zullen hem als Tourwinnaar sowieso extra viseren na de zaak Fuentes, en ik denk dat die hele zaak er ook voor gezorgd heeft dat elke afwijking meteen verdacht wordt, terwijl dat niet noodzakelijk zo hoeft te zijn. Wacht gewoon op de 2de analyse, en daaruit zal wel blijken of er doping in het spel is of niet. Trouwens, Rutger Beke, anyone? Dat Landis misschien een verhoogde testosteronwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij doping heeft gepakt :rolleyes:
En kom, iedereen vergeet precies zijn inzinking een dag eerder. Als hij dan toch gedopeerd zou zijn dan verliest hij echt geen 10 minuten in een bergrit om dan de dag nadien iedereen aan flarden te rijden. En het is nog idioter om te denken dat Landis dacht "Oh, vandaag zwaar afgegaan, de Tour kan ik wel vergeten nu. Hoewel, laat ik me vanavond ff doperen en ze morgen allemaal kapot rijden. Daar zal niemand iets achter zoeken in deze 2de Dopingtour, en ze zullen me vooral niet controleren na zo'n opvallende prestatie." :rolleyes: |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Dat Landis misschien een verhoogde testosteronwaarde heeft wil nog niet zeggen dat hij doping heeft gepakt :rolleyes:
|
Zo werken die testen ook niet. Men kan op basis van de koolstofsamenstelling met magnestische resonantie bepalen. Een C13 atoom resoneert anders dan een C12 atoom. Natuurlijk (eigen) testosteron heeft een andere C12/C13 verhouding dan kunstmatig. Aldus kan men synthetische testosteron opsporen. Dat verschil in C12/C13 verhouding heeft te maken met de syntheseweg van synthetisch testosteron. Beke valt hier totaal niet mee te vergelijken, noch qua product noch qua analysemethodiek. Er is NIEMAND die synthetisch testosteron produceert :p
Aan de andere kant is het idd een vreemd verhaal... Waarom testosteron...? |
|
|
| Jasperovitsj |
| Er is nog niets gezegd over natuurlijk of synthetisch testosteron in het onderzoek. :) |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Er is nog niets gezegd over natuurlijk of synthetisch testosteron in het onderzoek. :) |
'positief' tesen op testosteron is het vinden van synthetisch testosteron. |
|
|
| Jasperovitsj |
"De UCI heeft ons woensdag laten weten dat Landis een hoge concentratie testosteron in zijn urine had", zegt de Zwitserse ploeg.
Vanop sporza.be
As I said, wacht gewoon de resultaten van het onderzoek af ipv op voorhand tot harde conclusies te komen. Zeker omdat testosteron in dit geval compleet onlogisch en bijna nutteloos lijkt :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|