|
|
| Phortastic |
Ze zouden beter die Tour wat meer toegankelijk maken voor klassieke renners. Als je geen massasprinten kan winnen heb je als klassieke renner eigenlijk geen zak te zoeken in de Tour... En dan klagen dat de toppers enkel maar trainen voor de Tour en voor de rest amper iets rijden. Gooi der es wat kasseien ritten in ofzo ipv altijd datzelfde stramien van vlakke ritten, 2 tijdritten en bergritten. Hoeveel van de top 10 uit de ronde van Vlaanderen rijdt de Tour uit? Ik gok niet veel... Als je niet naar een piek toewerkt voor de Tour kan je het schudden. Daarom dat de combo Giro + Tour bijvoorbeeld ook zo moeilijk is.
edit: quote van Johan De Muynck van paar dagen terug waar ik me wel in kan vinden.
"Iemand die geel pakt, moet zijn ploeg een hele dag op kop laten rijden. Allez, wat is dat nu voor een manier van koersen?", zegt De Muynck.
"Je mag toch geel pakken, je in het peloton zetten en de koers ondergaan? Phonak heeft gelijk dat het het geel niet verdedigt."
"Alles wordt zo gedirigeerd tegenwoordig. Er gebeurt niks meer in de koers. Ze vallen aan en vragen in hun microfoontje meteen om hulp. Het is saai, voorspelbaar en steriel geworden." |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Ze zouden beter die Tour wat meer toegankelijk maken voor klassieke renners. Gooi der es wat kasseien ritten in ofzo ipv altijd datzelfde stramien van vlakke ritten, 2 tijdritten en bergritten. |
Das zeker, een ronde die 3 weken duurt mag gerust uit nog meer vaatjes tappen dan het nu doet. Ik geloof dat er een paar jaar geleden een rit tussenzat die voor een stuk over het parcours van Parijs-Roubaix liep, grappig zicht hoe die Spanjaarden die nog nooit een kassei van dichtbij hadden gezien daarmee aant sukkelen waren.. :) Op dat elan mogen ze van mij gerust verder gaan.
Liever zoiets dan te zitten varieren met de vertrekplaatsen enzo. Wat heeft een ronde van Frankrijk bvb. te zoeken in Londen? Of dat idee dat er ooit was om de Tour in de VS te laten starten :nervous: En dan in rit 2 iedereen in slaap vallen vanwege een jetlag? |
|
|
| Jasperovitsj |
| Feit is inderdaad dat er ni meer veel gebeurt de laatste jaren, vooral onder invloed van Indurain en Armstrong, die alle touwtjes strak in handen hielden en alleen deden wat echt nodig was. Den tijd van marathonvluchten en niet aflatende aanvallen op de gele trui is precies voorbij sinds een jaar of 10. Ofwel kan niemad, ofwel durft niemand omdat er precies een hoop ongeschreven wetten zijn bijgekomen. Zoals die traditionele lange ontsnappingen in de vlakke ritten, het wachten tot de laatste col in de bergritten om aan te vallen. Waar is den tijd dat een renner nog durfde aanvallen op de eerste col van de dag, dan gewoon doorging tot het einde van de rit en de rest op achtervolgen aanwees? De favorieten houden zich tegenwoordig echt allemaal gedeisd en moeten het echt hebben van 1 of hoogstens 2 versnellingen die ze opgespaard hebben voor de laatste col. En dat is niet bevorderlijk voor het spektakel :( |
|
|
| djcresto |
als popovitsj nu is doorrijdt vandaag dan komt em mss in de buurt.
Wel grappig trouwens dat de ploeg van de gele truidrager momenteel de minst verdienende ploeg is in deze tour. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by djcresto
Wel grappig trouwens dat de ploeg van de gele truidrager momenteel de minst verdienende ploeg is in deze tour. |
hehe, maak zondag in Parijs die rekening nog maar es opnieuw ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|