|
|
| mr.marcello |
Met een line-up die niets te wensen over liet gingen Flipper, 3 vrienden van me en ik naar de Turbinenhalle in Oberhausen toe.
We waren om 17.00 uur binnen en konden na het inspecteren van het oude fabrieksgebouw beginnen met Moguai. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier zeer weinig van mee heb gekregen omdat we eerst een tijd in een bijzaal hebben staan dansen. Daar draaide volgens mij een dj van de Turbinenhalle zelf. Hier kwamen een aantal bekende lekkere nummers voorbij (o.a. Marco V - Simulated) en het was dus een mooi begin van de avond. Het was echter zooo warm in die kleine zaal dat we het al snel hadden gezien.
Op weg naar de grote zaal kwamen we Miss Proximus en consorten tegen. Flipper was dolblij aangezien hij de primeur had om het TA T-shirt in ontvangst te mogen nemen. En ik moet zeggen dat het een leuk mooi T-shirt is geworden. Er werd nog effe een partypic gemaakt (en helaas hoor ik net dat die mislukt is) en ieder vervolgde zijn of haar weg weer.
Toen was het tijd voor Blank & Jones. Ik had hun vorig jaar op Mayday gezien en kreeg precies wat ik verwachtte: een redelijk commerciele set (met veel eigen nummers), maar wel lekker dansbaar.
Daarna kwam voor mij één van de 2 hoogtepunten van de avond: Paul van Dyk. Je kon merken dat hij voor de overgang zorgde van de wat rustigere Blank & Jones naar de wat hardere Westbam. Hij draaide naar mijn mening zeer goed en had een prima platenkeus.
Toen Westbam begon, besloten we maar effe een pitstop in te lasten en we gingen wat eten bij de nabij gelegen McDonalds (echt ideaal).
Toen we terugkwamen was Westbam met zijn slot bezig. Hij draaide lekker stevig (vooral het scratchen was zeer goed), maar ik heb er eigenlijk te weinig van gehoord om er iets echt zinnigs over te zeggen.
Op naar DE afsluiter van de avond: Kai Tracid. Ik had van hem al enkele setjes gehoord en wist dat hij lekker stevig kon draaien. En dit maakte hij zeer zeker waar! Hij zette de toon al meteen in het eerste nummer: Hardcore will never die! En die trend hield hij de rest van zijn meesterlijke set aan…
Dus voor de mensen die a.s. zaterdag in Utrecht van de partij zullen zijn, zijn twee woorden van belang: KAI TRACID!
Met vriendelijke groet. |
|
|
| mr.marcello |
Owja, als mijn foto's niet mislukt zijn, zal ik ze in de loop van volgende week wel effetjes hier posten. Ik maak namelijk eerst effe het rolletje tijdens TE vol.
Met vriendelijke groet. |
|
|
| Dr. Kuipers |
Ik heb op Einslive nog ff Kai Tracid geluisterd!
Die set was zooo vet stampen!!!
Heb echt zin in TE.
Weet iemand toevallig met welk nummer ie rond klok van 2 uur ff een pauze inlastte, omdat Einslive kapte met de uitzending.
Was volgens mij een vrij bekend nummer, lekker stevig ook, het leek mij een remixje van een oud hakkuh & zaguh nummer, maar echt SUPER!.
Oja en dan niog een nummer uit die set die ik wel weten, met de tekst ing Society, ook een relaxede plaat
Kai Tracid RULEZ! :p |
|
|
| Miss Proximus |
Wij waren ook om 17.00 binnen, en we hadden vantevoren wat gegeten bij de Burger King (kleine portie!! jezus!!). De rij lipe lekker vlot door, en het fouilleren ging ook met de natte vinger :D hehe
Het TA T-shirt was nog even een hekel puntje, want desbetreffende fouilleermevrouw dacht dat ik er een kilo coke in had gestopt :D
Anywayz..toen we binnen waren heb ik eerst mijn jasje even bij de garderobe gebracht (E 1 !!) en zijn we gelijk naar de grote zaal gegaan. We waren echt zeer verbaasd over de inrichting van het complex, want we hadden eigenlijk maar 1 hal verwacht, maar in totaal waren er iets van 6!! Het complex heeft een beetje een Zaandam sfeertje, hoewel het wel groter en hoger is.
De main zaal had 2 podia redelijk voorin de zaal en een soort 2e ring bijna helemaal rondom. Achter in het midden was een vierkant stuk op een plateau waar je tv kon kijken en kon zitten ofzo :)
Achterin de main was de ingang naar de grootse Chill Out, en rechts van de zaal was een ingang naar een ander zaaltje. Links was dan de in-en uitgang naar de gang, en vanuit de gang kon je naar een kleinere Chill Out, zonder muziek, en een grote zaal met zoiets als Clubmuziek ofzo :)
Het hele complex was voorzien van voldoende barren, wardoor het nooit lang wachten was op een drankje! Ze verkochten zelfs Heineken!! :)
Het enige minpuntje was dat er in het hele pand voor mijn gevoel maar 2 toiletten waren! Het was dan ook erg druk en de Duitse dames waren ook niet echt aangenaam gezelschap als ze nodig moesten (voordringen etc) Toen ik op een gegeven moment de wc uit wilde liepen er 3 rijen door de deur, 2 rijen van mensen die naar binnen wilden, en 1 rij van mensen die naar buiten wilden. Ik stond in de laatste rij, en toen kwam er een gozer die zich nog even tussen die 3 rijen naar buiten zou persen. Ik dacht "ho es ff" en heb hem m'n rechterarm tegen gehouden :D BIKKEL!!!!! :D
Er was niet veel aandacht besteedt aan de decoratie, maar dat werd goed gemaakt door de mooie laserstralen die regelmatig de hoofden en opgestoken armen van het publiek beroerden :)
Helemaal aan het begin van de main was het poduim opgebouwd, met een grote "L1VE" vlag achter de dj's (Eins Live is de organisator). De dj's werden ook gedurende de hele avond goed in het zonnetje gezet door de mooie lichtshows in alle kleuren van de regenboog.
Toen we binnenkwamen hebben we eerst even wat in de Chill gezeten om onze benen nog even wat rust te gunnen om de rest van de avond te kunnen stampen :D
Toen we besloten om in de gang even een biertje te halen kwam er opeens iemand op me afgestormd, niemand minder dan onze eigen Flipper01! We hebben de groepjes even aan elkaar voorgesteld, en ik heb Mr. Marcello dus ook ontmoet, toen hebben we effies de foto gemaakt, die mislukt is (alle foto's trouwens)...en toen zijn we onze eigen wegen weer gegaan :)
Het concert van Blank & Jones was erg goed, en ze waren dan ook immens populair bij het Duitse volk. Die waren allemaal flink aan het stuiteren op de pompende beats :)
Toen kwam de dj waar Antiphus en ik voor gekomen waren: meneer Paul van Dyk!! Het viel ons op dat de zaal wel gelijk een stukje leger was toen B&J ophielden met hun gig, maar des te beter, want wij hadden nu meer ruimte om de Duitsers te laten zien hoe je op de maat kunt dansen zonder na 6 pasjes buiten adem te zijn (right? Jochem & Marcel :)) PvD's platenkeus was meesterlijk en Ant en ik waren aangenaam verrast dat we aardig wat nieuwe choons voorbij hebben horen komen! De monitor moet niet goed gestaan hebben, want technisch vonden we PvD niet echt super. Meerdere keren dubbele bassen gehoord, en daar sta je natuurlijk niet echt om te springen :)
Na PvD zijn we weer naar de Chill gegaan omdat ik last kreeg van mijn astma en het gevoel kreeg dat er geen zuchtje frisse lucht meer in de zaal aanwezig was.
We hebben hierdoor ook het optreden van Westbam gemist maar we waren wel lekker uitgerust en opgefrist om Kai s ff toe te juichen.
Volgens mij had Kai z'n dag niet, want hoewel we wel een paar toppers voorbij hebben horen komen, zat hij er met beatmatchen nog vaker naast dan PvD!! En bovendien heeft ie z'n gain vaak teveel of te weinig opgehad waardoor de bassen niet lekker in elkaar over liepen. Echt jammer want hij heeft wel potentie om te knallen!!
Na Acid Nightmare (aaaaaaargh.....wat een brainkiller is dat toch) zijn we richting auto gegaan om de drukte voor te zijn, en om 6 uur waren we weer terug in Leeuwarden!!
Al met al vond ik het een TOPfeest!!! Goeie sfeer, mooie show, lekkere muziek, prima geluid en snelle service....wat wil je nog meer? :)
Ennu, Jochem en Marcel...jullie zijn ook toppie :) Als iedereen zo cool is dan wordt het zaterdag een geweldige meeting :)
Cheers, Prox |
|
|
| Flipper01 |
Ik vond het echt een zwaar relexte avond!!
Ik was bij de binnenkomst nogal verbaasd dat er helemaal geen controle was. Ik heb niemand gezien die gefouilleerd werd.
Het Duitse publiek loopt er ook heel anders bij dan de Nederlanders. Vooral veel piercings (op de meest vreemde plaatsen) en tatoeages. Ook qua kleding liepen er een hoop vreemde lui rond, over het dansen nog maar niet te spreken ;) want dat is iets wat ze niet echt kunnen. Ze staan het grootste deel van de tijd stil om dan in 5 minuutjes als een gek te gaan dansen.
Dat ze niet kunnen dansen betekend nog niet dat ze ook niet kunnen feesten. Want de muziek klonk me uitermate goed in de oren..
En zolang er lekkere plaatjes worden gedraaid vind ik t wel best, ik heb dan ook geen last gehad van de dubbele basslines van PvD en Kai Tracid.
Vooral de platenkeus van Paul van Dyk was erg goed, veel nieuwe nummers! Dat vond ik van Kai Tracid wat minder.. Ik ben dan ook heel benieuwd wat ik bij Trance Energy kan verwachten. Waarschijnlijk zullen Too many times, Acid Nightmare en Derb ook wel weer voorbij komen, maar dat maakt mij niet uit, want ik vind het heerlijke nummers!!! :D Wat ik ook heel vet vond van Kai Tracid dat hij z'n set opende met Hardcore will never die :D :D
Ik hoop dat ik tijdens TE ook zoveel ruimte heb tijdens zijn set! Ik had gisteren namelijk echt de beste plaats!! Helemaal vooraan bij het podium en alle ruimte om nog flink te kunnen stampen!! :stongue:
Het enigste minpuntje van de avond was het eten... Er was namelijk niet bedacht dat er meer mensen dan ik wat wilden gaan eten.. Dit resulteerde in lange wachttijden voor de broodjes :(
Ik heb 45 min op een broodje hamburger gewacht om uiteindelijk te horen te krijgen (nadat ik al had betaald) dat er in het hele gebouw geen eten meer te krijgen was :whip::whip
Gelukkig vertelde ze ons dat er achter de Turbinenhalle een Mac zat waar we wat hebben gegeten, helaas hebben we hierdoor het grootste deel van Westbam gemist :mad:
Al met al was het een topavondje!! Ik heb nu al zin in Trance Energy!!
Cya @ the meeting!!
 |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|