return to tranceaddict tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 24)
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Laszlo

Jälvigt schysst setup!:tongue2
jofawe
ja där har man ju lekt, Laszlo ;)
rull3
Byggde om i rummet för inte alls för länge sedan, var till och med nu under sportlovet, så blev att bunkra upp några hyllor. Extremt härligt faktiskt.. Så det är ett tips absolut!

Fan vad mysig setup, må jag säga! Har för mig att jag sett någon bild förrut på din sida ;) .
SteveTranz4ever
Satt och snackade med Fisken över MSN om hörlurar och jag gjorde en liten jämförelse av vikten mellan de vanligaste DJ-lurarna...

Sennheiser HD25 - 140g
Pioneer HDJ-1000 - 270g
Sony MDR-V700DJ - 300g
Technics RP-DH 1200 - 435g

Jeremy H
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Satt och snackade med Fisken över MSN om hörlurar och jag gjorde en liten jämförelse av vikten mellan de vanligaste DJ-lurarna...

Sennheiser HD25 - 140g
Pioneer HDJ-1000 - 270g
Sony MDR-V700DJ - 300g
Technics RP-DH 1200 - 435g

435g?!?! Tjena.. har inte testat dom, men verkar ite bekvämt nånstans :wtf:
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Jeremy H
435g?!?! Tjena.. har inte testat dom, men verkar ite bekvämt nånstans :wtf:

På DJ Service har dom sånna till ena provlyssningsvinylspelaren (haha... bra ord)
Dom känns kan jag lova, bra ljud och känns som dom är jäkligt bra kvallitet... som att dom vore i gjutjärn :D
Laszlo
Ett par HD25 är defenitivt det som står högs på min inköpslista just nu. Och en M-Audio Trigger Finger
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Laszlo
Ett par HD25 är defenitivt det som står högs på min inköpslista just nu. Och en M-Audio Trigger Finger

Förklara lite kort vad man gör med den där prylen...
HappyCow
Är det någon som har koll på hur ljudkvaliteten är hos DJ-cdspelare gentemot "hifi-cdspelare" eller dagens dvd-spelare (segmentet 10-20k SEK)?

Någon som har provat Numark HDX?
Laszlo
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Förklara lite kort vad man gör med den där prylen...

DEt är en midikontroller...Du kan göra i princip vad som helst med den. Du kopplar in den till datorn via USB och sen är det bara att tilldela de olika knapparna önskvärda funktioner i Ableton eller andra kuliga program som har midistöd...kan användas som sampler, trummaskin, effektbox eller en salig blandning av alla...

http://www.youtube.com/watch?v=y4wMo5xu828

PoiZoN
Märker att fler av er här har en DJM-400, så jag tänkte höra med er vad ni tycker om den och vad ni har haft för mixer innan, för jag är väldigt sugen på en sån just nu.

Fungerar effekterna vettigt eller är det ngt som man bara använder ibörjan och som är en onödig feature?

Hur känns eqn? Är den som pioneers mer avancerade modeller, som 800?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 
Privacy Statement