|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 20)
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by [SWE]Helios
Steve - Hur stor prisskillnad talar vi då? |
Beror ju på hur mycket man handlar för men i mitt fall tror jag det handlade om 3-400kr kanske... sen har Recordcase frakt för bara 9 Euro... vet inte vad de andra har men det är ju väldigt lågt för att skeppa från Tyskland... |
|
|
| [SWE]Helios |
| 3-400 kr mer för CDJ800 jämfört med CDJ200? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan hade Thormann vs. Recordcase i åtanke när jag skrev förra posten...
Sorry!
Men skillnaden i pris handlar nog om ett par tusen... |
|
|
| Laszlo |
Beställer man från tyskland har man tusenlappar att tjäna!
musik-service.de beställer jag alltid ifrån och rekommenderar de för jämnan. Nu beställde jag från sverige för att jag måste (vill) ha mixerbordet innan helgen. Om jag inte är helt ute och cyklar har också Pioneer world-wide warranty så man behöver inte skeppa tillbaka grejerna till Tyskland om de skulle gå sönder, vilket är stort plus! |
|
|
| [SWE]Helios |
Det är ju en hyfsad skillnad på CDJ200 och 800, och det jag är mest nyfiken på är om 200:an klarar VBR mp3 :P
Annars tror jag att jag klarar mig utan massor av funktioner till en början, jag måste ju lära mig grunderna nu (så ja, jag går och köper utrustning för 15 000 med en gång :wtf: )
Blir det bra med ett par CDJ200 och en DJM400? |
|
|
| Laszlo |
Blir det bra med ett par CDJ200 och en DJM400? |
Utan tvekan. Du kommer bli helnöjd, det är jag övertygad om. Jag kör fortfarande på mina gamla CDJ-500S med 0.1% pitchrange...9 år på nacken och de går fortfarande som klockan...
 |
|
|
| [SWE]Helios |
Härligt att höra Laszlo =)
Men frågan är, klarar de VBR mp3? :conf: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Härligt att höra Laszlo =)
Men frågan är, klarar de VBR mp3? :conf: |
Googlade lite
http://www.musiciansfriend.com/prod...ayer?sku=242119
Does not support VBR MP3s.
Jag tycker dock spelarna funkar sämre med cue osv. när man bränner ut som mp3.
När jag bara vill känna på en bunt låtar bränner jag ut dem som mp3.
Annars om jag ska jocka ute med låtarna så har jag en (köpt)release per skiva för att inte välja fel låtar vilket är lätt hänt om man har fler på samma skiva.
En bättre budget variant är ju faktiskt annars att köra ut dom i vanligt format på CD istället för mp3...
CD-R är ju faktiskt väldigt billigt!!! Även för fattiga studenter! |
|
|
| Jeremy H |
| Mja, håller med Steve. Har aldrig förstått hur man kan ha fler än ~10 låtar per skiva faktiskt :) (sålänge som CDJs inte har nån sökfunktion dvs) |
|
|
| [SWE]Helios |
Har beställt en hel del CD-R promos från ett skivbolag, gick och trodde att det var mp3 av någon anledning =)
Men aja, det är inte ofta man stöter på VBR-encodes när man köper digitala releaser och sånt eller? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Har beställt en hel del CD-R promos från ett skivbolag, gick och trodde att det var mp3 av någon anledning =)
Men aja, det är inte ofta man stöter på VBR-encodes när man köper digitala releaser och sånt eller? |
Jag har inte stött på VBR iaf.... jag köper alltid 320kbps i sämsta fall 192 om jag verkligen inte får tag på bättre... Beatport har ju även wav på många släpp och Beatport ser även till att inte köra låtarna genom encoding program som normaliserar osv. så det man får är raka rör från skivbolagen kan man säga! |
|
|
|
|