return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Nederlanders en Jungle/Drum&Bass...
View this Thread in Original format
websley
...is dat wel mogelijk?
basd
Ja.
@win
Nee, sorry. Ik kan dat ritme echt niet uitstaan...
eieregooie
D&B (L)
Siesta
meeste mensen kennen het niet eens, dus vrij moeilijk uitspraak hier over te doen.
websley
Inderdaad is er een grote kans dat mensen er hier alleen in aanraking mee komen in reclames. En dan hebben we het over die softe, ambient-gerichte variant:(
Lynxx
Dacht dat D&B best groot was in NL.
Kan ook liggen aan het feit dat ik een poosje in Enschede gewoond is, kende daar behoorlijk wat mensen die het geweldig vonden.
websley
quote:
Originally posted by Lynxx
Dacht dat D&B best groot was in NL.
Kan ook liggen aan het feit dat ik een poosje in Enschede gewoond is, kende daar behoorlijk wat mensen die het geweldig vonden.

Wat voor acts vonden ze vooral gaaf?
Little Theseus
DnB leeft zeker nog! Ik sta 1 juli in het Kasteel te draaien na dj Shapeshifter, een grote bekende in de scene.
Dit jaar staat dj Shadow ook weer op Lowlands, blijft toch een god in de scene.
Verder doen Roni Size en Ed Rush Nederland wel eens een bezoekje en heeft de Pendulum remix van Prodigy's voodoo people elke alternatieve tent in Amsterdam en omstreken platgekregen.
Het verschilt enorm per plaats of DnB groot is of niet. Het leeft bijvoorbeeld relatief enorm in Utrecht en Leiden, maar in Rotterdam hoef je het niet te proberen.

5 jaar geleden had je de opkomst van de reggae invloeden bij DnB met jungle, junglism etc. Toendertijd waren er overal DnB feesten maar nu nog maar sporadisch.
Hedendaagse DnBfeesten (aanraders):
phonophanatic (daar draai ik dus ook, wordt een knallend wobble-stijl-setje)
Fever in het LVC Leiden en www.utregmassive.nl, het platform voor de utrechtse dnbliefhebbert.

De laatste phonophanatic was trouwens beter bezocht dan de progressive avond kort daarna met Perry O Neill. In de steden is DnB zeker weer opkomend!
basvh
Die dj philippo die voor prodigy staat op dance valley schijnt ook een soort DNB te draaien.

Lynxx
quote:
Originally posted by websley
Wat voor acts vonden ze vooral gaaf?

Weet ik veel... Ben daar op best wel wat D&B feestjes geweest,maar wie of wat daar draaide weet ik echt niet. Ik schijn wel een paar bekende meegemaakt te hebben...
kolkiewolkie
Vage idd die drum 'n' bass. Ikzelf trek het zelf alleen maar als ik in een wide-open mood ben maar de massa kent het niet. De mensen die het wel kennen zitten vaak in de altoscene als ik zo in Enschede keek. Maar dan heb je het ook vaak over fulltime blowers zeg maar :D .
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement