|
|
| kolkiewolkie |
Gisteravond ff met dubbink op bezoek geweest, id is er al wel langer, maar ook wij willen het draaien toch eens proberen (ook wegens frustraties over de beroerde kwaliteit in de lokale 'places not 2b'
maar ja.... hebben wij spullen: nope..
om daarom de kosten beperkt te houden besloten dat ALS we iets gaan doen, eerst dit samen te doen...
maar WAT heb je daarvoor nodig??
sowieso 2 draaitafels en een mengpaneel verwacht ik zo
maar wat voor een andere toebehoren heb je nodig? (ook kabels, connectors e.d.)
wat kost dit??
versterker zal ook wel nodig zijn, maar dat weten wij dus niet precies, dus WAT HEBBEN WE SOWIESO NODIG, en waar kan dit het beste aangeschaft worden??
Welke apparaten zijn voor een redelijke prijs goed (kwaliteit/prijsverhouding gezien dus)?
het lijkt me logisch om wel gangbaar spul te hebben. Hier is dan ook nog vanaf te komen als het niets wordt (die kans bestaat ook natuurlijk)
wat kost een gemiddelde plaat trouwes?? (ook wel van belang)
waar moet ik op letten bij aanschaf van draaitafels (details dus, naalden e.d. ==>> hoe vaak moeten die vervangen worden?)
ok, dit lijkt me eerst wel genoeg lijkt me zo :D :D
neeeej, toch niet. waar kan ik gebruikt het beste naar zoeken en waar vind ik dat spul uberhaupt?
greetz kolkiewolkie (& rubdub) |
|
|
| TimeportE |
| ik weet der zelf nie echt veel vanaf, mar uuh.. versterker idd, en vergeet niet dat je bijna altijd nog elementen derbij moet kopen die ook redelijk duur zijn (duurder dan je verwacht iig).. uuh platen kosten over het algemeen 25 piek.. en ik zou voor 2de hands of voor b merk draaitafelstjes gaan (reloop bv) .. |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by TimeportE
en vergeet niet dat je bijna altijd nog elementen derbij moet kopen die ook redelijk duur zijn (duurder dan je verwacht iig |
voorbeelden plus prijzen graag....
mzzl
greetz kolkiewolkie |
|
|
| blighty |
Hi Kolkie,
Kijk, als je wilt gaan draaien dan is het toch wel verstandig om een beetje "bekend" materiaal te kopen, wat beter verkoopt als je besluit om er toch maar vanaf te stappen. Ik heb hieronder een lijstje gemaakt van wat mij een goede startset lijkt.
Draaitafels, Gemini pt-500 II, goede stevige DD tafel; 2*670 = 1340,-
(bron: http://www.schreeven.nl, hier zijn ze trouwens wat duurder, ik heb ze voor 650 gezien)
Elementen, Stanton 500 AL MK II; 2*99 = 198,-
(bron: http://www.feedback.nl),
Mixer, Behringer DX 500, perfect ding, heb hem zelf ook en Little Theseus ook; 360,-
(bron: http://www.feedback.nl),
Speakers; voor 200 piek heb je redelijke 2-weg speakers
Versterker; als je geluk hebt voor 50 piek bij de Habbekrats.
Bekabeling; minder dan 25 piek.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen.
Greetz,
Blighty |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by blighty
[B]
Speakers; voor 200 piek heb je redelijke 2-weg speakers
|
als je goed zoekt kun je voor €70 2 3 wegspeakers kopen met 400 Watt vermogen :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|