return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Hoe record ik vanaf Vinyl naar Comp ??

tijs08
ja, is een vraag waar jullie vast wel antwoord op weten.
Kben nu een half jaar aan het draaien en heb nu wel het idee dat ik ff een cdtje kan gaan opnemen, maar de vraag is dus hoe moet dat.

Mijn decks staan een verdieping en nog een eind verder van de computer verweiderd, dus misschien is het mogelijk dit via minidisc ofzo op te nemen?

ik laat het voor de rest aan jullie over!

alvast bedankt:D
stampertje
Heb je het al op minidisc staan? Zo ja dan is het vrij makkelijk
Je sluit je minidisc aan op je compu (via de mic). Je zou nu al met windows geluidsrecorder kunnen opnemen maar dan kun je slechts 60sec opnemen.
Dus je moet ff een progje downloaden om mee op te nemen, een goeie is total recorder ook een goeie is MusicmatchJukebox hiermee kun je ook cd'tjes rippen en alles, echt alles in een.
nou en hier kun je dus mee opnemen wat je opdat moment op je pc aan heb staan.

ps die progjes heb ik beide op kazaa gevonden

massol
tijs08
ok thanx!

kheb het nog niet op minidisc staan, maar dat komt wel.
Nog een vraag is, wat voor stekkers heb ik hier voor nodig, dus van mengpaneel naar minidisc en van minidisc naar mic
stampertje
tja ik weet niet precies hoe het op je mengpaneel zit. Maar je moet gewoon een uitgang pakken misschien heb je wel een speciale uitgang met van die tulpstekkertjes voor minidisc. Nou die sluit je dus aan op je minidisc en dan opnemen maar. (als je niet van die tulpstekkertjes hebt kan je proberen op je minidisc of op je versterker(oppassen) of anders gewoon op een koptelefoon uitgang(makkelijkst) aan te sluiten. Je dus een kabeltje nodig die aan twee kanten een ...-plug heeft (...-plug= zon stekkertje die aan je walkman zit).

En dat zelfde stekkertje kan je ook weer gebruiken bij mnidisc->PC.
De ene kant dus in de uitgang van je minidisc(koptelefoon of line-out) en de andere kant in de microfoon van je PC
After8
Ook toevallig gister nog gedaan:D
Als je het op minidisc hebt staan zoals stamper zei
isset het heel makkelijk,
je downt een proggie om mee op te nemen zoals
Cool Edit, Sound Forge 5.0 (bij kazaa of ander zoekproggie)
je sluit je minidisc op je LINE IN (niet je mic) van je pc aan.
Als je nou geen geluid krijgt probeer het dan via je koptelefoon aansluiting van je minidisc-speler.

greetz

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland