|
|
| Real |
Niiiiice. Zabiela is the King. :crazy:
Kheb wat foto'tjes en filmpjes gemaakt, ik hoop da ze op iets trekken.
http://users.telenet.be/-real-/temp...A%2028-04-2006/
De filmpjes stellen niet veel voor, omdat dat kodakske blijkbaar tóch geen geluid opneemt.
Dat filmpje met die stroboscope ging normaal nog iets verder, maar net op de climax was m'n geheugen vol.
:( |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by TOR
Trein gemist :( |
join the club... Kameraad die met me meeging voelde zich opeens ni zo lekker :nervous:
En toen had ik ook geen zin meer om te gaan, volgende keer ga ik gewoon alleen. Ben ing pissed dak zabiela gemist heb :whip: |
|
|
| djcresto |
| rond half 11 in slaap gevallen en pas rond 1e weer wakker. Damn I'm getting old :mad: |
|
|
| jameszabiela |
thanks for a fun night! :)
Jz :) |
|
|
| Jasperovitsj |
Report-time! :D
Gisteren arriveerde ik rond half 12 aan Café D'Anvers, waar Real en enkele vrienden van hem blijkbaar al van 11u binnen zaten. Zoals verwacht was er op dat moment nog totaal geen volk, maar dat gaf ons wel de gelegenheid om de club zelf eens goed te bekijken. En CDA blijft toch zo'n geweldige en sfeervolle club, zeker voor dit soort feestjes!
Ondertussen was de warm-up DJ al bezig aan zijn set, en dat was een meer dan aangename verrassing! Ik had muziek in de lijn van Zabiela verwacht, maar die kerel (ik weet nog niet eens welke DJ het was :sadgreen: ) draaide echt heerlijke progressive! Zijn set zat ook heel sterk in elkaar: het eerste uurtje redelijk diepe tracks, maar toch nog melodieus genoeg om een crowd te kunnen boeien. Daarna bouwde hij langzaam op naar meer knallende housy platen, en ondanks dat er rond 1u nog niet zo veel volk binnenzat stonden ze wel allemaal op de dansvloer te shaken! En net toen ik dacht dat hij zou voortgaan op die stijl en verder electro en house zou draaien, begint die kerel tegen alle Belgische clubnormen in gewoon terug de melodische toer op te gaan! :eyes: Onverwacht, en net daarom zo zalig! En wat ze ook mogen beweren over trance in Belgische clubs, het volk ging toch totaal los tijdens de tranzy breaks en buildups! :crazy: En een paar platen gehoord die ik nooit verwacht had om te horen in en Belgische club, dus echt een heerlijke openingsset! :crazy:
Een paar tracks die ik me zo uit het hoofd kan herinneren:
Kasey Taylor & Chris Meehan - Humbled (Chris Micali remix)
Baggage Handlers - Vaportrail (Chris Micali remix) :crazy:
Mashtronic - Force (16 Bit Lolitas remix)
Flash Brothers - Past will be future (D-Nox & Beckers mix)
16 Bit Lolitas - Destiny
Tegen kwart voor 2 was het dan de beurt aan de man voor wie we naar CDA afgezakt waren: James Zabiela! Voor zijn set was hij al een kwartier lang in de weer met allerlei toestellen en kabels om zijn setup klaar te zetten, en die was redelijk indrukwekkend! Drie Pioneer cdj-1000, een Pioneer djm-1000 mixer, Een Pioneer effectbox, een laptop met Ableton live, een Ableton controller, extra effectenbox en zelfs een soort minidisc waarmee hij in ieder geval meer deed dan alleen maar opnemen. En die had hij echt niet alleen voor de show bij, hij heeft echt elk knopje en switchke gebruikt tijdens zijn set! Boven de DJ-booth hing deze keer ook een groot scherm waarop constant beelden van de DJ werden getoond, dus we hadden ook van vanachter in de club de mogelijkheid om Zabiela zijn kunsten te zien vertonen.
Dan was het eindelijk de beurt aan de Britse superheld, en hij maakte meteen een knallende eerste indruk! :eyes:
Hij haalde een loopje uit de laatste track van de vorige DJ, en begon die dan 5 minuten lang op alle mogelijke manieren te cutten, choppen, warpen en reloopen. De vingvervlugheid en het speelse gemak waarmee zijn vingers over de knoppen van die effectbox gingen, het was gewoon hallucinant! :eyespop: Dan stak hij van wal met zijn eigen nieuwe track (Weird Science) en dat was meteen al een stevige knaller! En Zabiela verloor zeker geen tijd met saaie tracks, in tegendeel! Hoewel ik nagenoeg niks van de tracks ken die hij gedraaid heeft, waren het stuk voor stuk bommen! Dikke vette, groovy, funky en pompende house en electro met af en toe zelfs een scheut trance erdoor, allemaal nog 10 keer zo vet gemaakt door James' loopjes en effectjes en live bewerkingen. :crazy: En het volk lustte er pap van, laat daar geen twijfel over bestaan! Er was bijlange niet zoveel volk al bvb bij Sasha, maar echt iedereen stond te shaken op de dansvloer, in cluding us! :D
En Zabiela zelf stond ook als een gek op en neer te springen en het volk op te zwepen achter de booth met een gigantisch grote smile op z'n gezicht! En vooral het speelse gemak waarmee hij al die knoppen en machines bediende, het leek bijna buitenaards! :eyes: Vooral toen hij wat nu-skool breaks begon te draaien liet hij zich volledig gaan! Eerst draaide hij een fantastische track met een heerlijk gitaartje en zalige male vocals, en daarna werd het een kwartier lang nu-skool breaks madness :crazy: En zoals ik al gehoopt had ontbond Zabs al zijn duivels en gaf een scratchperformance waar menig turntablist jaloers op zou worden! Die technische perfectie en het spreekwoordelijke gemak waarmee hij al die kunstjes uithaalde, het was soms om van te duizelen :eyespop:
Rond 4u begon hij dan iets meer mellow te spelen (Petter - Modern eternity! :eyes: ), en dan was het plots opeens de beurt aan Pole Folder. Enfin, eerst leek het alsof Zabiela een track met gitaarsamples speelde, maar op het scherm werd ineens duidelijk dat het gewoon Pole Folder was die daar efkes live op zijn elektrische gitaar stond mee te spelen op de loops van Zabiela!! :eyes: Daarna toverde hij diepe en donkere beats uit zijn keyboard en sampler, en bleef ondertussen lustig verder jammen op z'n gitaar. Mijn respect voor die man is weeral gegroeid!
Jammer genoeg hadden Real's vrienden het toen een beetje gezien en wilden ze naar huis. Real bood me toen een lift aan, en het was kiezen tussen mee doorgaan of nog op m'n eentje 2 uur daar blijven zitten tot m'n eerste bus reed. Ik heb dus voor het eerste gekozen ;)
In ieder geval, iedereen die wel wou komen maar er uiteindelijk niet geraakt is: ge hebt een GEWELDIG feestje gemist! :crazy:
Niet zo veel volk maar wel veel sfeer, een superieure warming-up DJ, een geniale Zabiela en een verrassende Pole Folder. En dat dus allemaal voor 5€ hé. :p
Zeker voor herhaling vatbaar in ieder geval! Als Zabiela nog eens in het land is ga ik er gegarandeerd terug naartoe! :crazy: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|