return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 
Waar is de tijd toch gebleven????

Synthesia
2004 een brol jaar?? WTF

Nu NRG - Free Fall
Yamakasi - In My Mind
Tilt - The World Doesn't Know

Drie van de beste platen in trance aller tijden imo. Free Fall staat zelfs op mijn persoonlijke nummer 1 samen met Universal Nation.

Verder nog:

Above & Beyond - No One On Earth (Gabriel & Dresden Remix)
Armin Vs. M.I.K.E. - Pound/Intruder
Ridgewalkers Feat. El - Find
Tiesto - Nyana

die me direct in het hoofd binnen springen, en tal van andere...
djcresto
de titel van de thread kan evengoed de titel zijn van een nummer van Frans Bauer, dit terzijde :)

Ik ben ook geneigd om te zeggen dat trance vroeger beter was, maar:

- als ik naar compilaties van een aantal jaren geleden luister dan staan daar enkele klassiekers op, maar nog meer platen die echt wel niet goed klinken.

- er is een nivellering van het niveau. Vele producties zijn goed, zelfs veel meer dan vroeger, maar weinigen steken er echt bovenuit.

- Mensen die verlangen naar de trance van 1999 zitten ook al jaren in de scene. Na jaren treedt er ook gewenning op. De 8e titel die een speler haalt bij anderlecht zal ook niet meer zo zoet smaken als de eerste.

Maar uiteraard verlang ik ook naar die trance bommen met een stevige basslijn, een lange break, een vette opbouw en een explosieve melodieuze climax.

Het meest herken ik nog die melodieuze sound in de sets van DJ Precision.
Icone
Ik meen helemaal niet te zeggen dat vroeger in het algemeen beter was dan nu; het is ook gewoon de ongelofelijke belabbering van de scene door die OVERVLOED aan wannabees en copycats.

Daarnaast ook het totaal ontoeschrijfbaar succes van sommige artiesten die nog NOOIT iets hebben bewezen, of enkel één keer in ASOT hun plaatje hebben gespeeld gehad en da's genoeg. Van consistentie is dan ook bijlange geen sprake als ik naar hun latere producties luister. Dat in sterke tegenstelling tot vroeger, wanneer iedereen een eigen sound en stramien had waaraan men zich letterlijk kon 'vasthouden'.

Vroeger maakte het bijlange ni echt uit of een plaat goed gepromoot was, of hij op ASOT of dergelijk kwam, of ge veel vriendjes had overal, of ge Armin goed kent, of ge veel geld had, etc etc. Als een plaat goed was, dan was die ook GOED en kwam hij door tot de mensen. Hij werd ni goed door al de boven beschreven dingen, zodat iedereen gewoon gaat geloven dat ze 'goed' is. Kijk maar naar bijna AL die artiesten die regelmatig op ASOT verschijnen (ik ga geen namen noemen, da komt misschien gewoon door persoonlijke frustratie naar boven).

Er zit precies geen 'feeling' meer in die dode melodiën die door hen geschreven worden. Gewoon een ongelofelijk plat melodietje zonder enige emotie, een perfect opgepoeste 'sound' en productie en klaar is kees. Dan contact opnemen met Armin en de boot is af.

Van gewenning is er bij mij geen sprake hoor; als ik die prachtige riff van Veracocha hoor opkomen in die break met die kalmere piano - shivers nog steeds! :)

Misschien is dit gewoon omdat ik als producer hier veel mee te maken heb en de scene enorm verzuurd lijkt... Als ge het mij vraagt op deze manier heb ik SERIEUSE nostalgie naar die periode.

Ik denk dat Elof, die ook dichter bij die scene staat, mijn mening hier serieus kan bijstaven. Zijn emails aan mij zeggen meer dan genoeg.

Greetz,
Wim

PS: ik zou geen gedacht hebben waarom sommige artiesten hun sound veranderd hebben; als je het mij vraagt is het hen niet echt in dank afgenomen... Kijk maar naar de boards; zo uitgesproken als vroeger komen Ferry, Rank 1 e.a. niet meer aan bod.

*sigh* talk about spilling your guts ;)
domineesje
oooh oooow :o

maar ergens geijk
Xilver
^ Icone, sorry ze man, maar ge overdrijft. Er zit heus nog wel emotie in trance. Vroeger had ge ook slechte platen ertussen, maar uw nostalgie filtert die allemaal weg. Wat te denken van Jonas Steur tegenwoordig? In zijn platen steekt verdomd veel emotie, en ik krijg er telkens kippenvel van. Dan Ferry Corsten, heeft nu misschien wel 'n andere sound, maar de remixen van bvb Thrillseekers geven me toch nog altijd dat euforisch gevoel dat de "oudere" trance me ook gaf. Ge baseert u te fel op de ASOT-sound, en daar erger ik me idd ook aan, dat die allemaal zo plat en op elkaar lijkt. Maar net zoals vroeger, zijn er goede en slechte producties, en over een paar jaar zullen er nog altijd enkele producties van de huidige periode gespeeld worden, net zoals er nu nog enkele producties van vroeger worden gespeeld.

Goede muziek en slechte muziek zijn er beide altijd geweest, en zullen er altijd zijn. Maar het nostalgisch gevoel dat je hebt als je terugkijkt, heeft niet enkel betrekking op de muziek, maar is een samenspel van verschillende dingen. Een bepaalde periode in je leven, die je mist, die je gaat associeren met een bepaalde plaat, of een bepaalde muziekstijl.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium