return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Champions League 05/06

zoric
quote:
Originally posted by Braxen
Jag tror Capello valde att spela Zebina p.g.a den rutinen han ändå besitter, jämfört me Chielini t.ex iaf .. synd att han e avstängd i returen bara ;)

En polare håller på Juve, vilket gör d hela ännu roligare.
Han står inte heller ut me Zebina, han typ hatar honom :D .. för övrigt tror han att Zebina, Camo å flera kommer säljas i sommar, va tror du Zoric ?

Jag e så jävla glad över att Arsenal visar upp d spel som de besitter på den stora europeiska scenen !

Sen e ja rätt stolt över vår lilla guldklimp också :)

..en bild säger mer än tusen ord lr ? ;)

Jag tror att de allra flesta Juventus-fans alltid varit tveksamma till köpet av Jonathan Zebina och hur Capello verkligen vill se honom spela.

Samtidigt tycker jag att det är mycket bättre att låta unga spelare som antingen Balzaretti eller Chielini spela på den andra kanten för att i värsta fall byta ut någon av dessa mot den rutinerade Pessotto som aldrig gör en dålig match.

Capello gjorde ett par misstag under matchen igårkväll, samtidigt som Arsenal lekte med Juventus försvar och mittfält.

Det kan mycket väl bli så att Camoranesi & Zebina kommer att säljas i sommar, och det skulle inte förvåna mig ärligt talat. Det verkar som om Capello och Camoranesi inte riktigt kommer överens med varandra och därför placerades Mauro ganska mycket på bänken i början av denna säsong och även en del efter Jul.

Jag tror att Juventus kommer att satsa på nya spelare till sommaren och att Jonathan Zebina inte är kvar i klubben inför 2006/2007. Det finns många attraktiva spelare på marknaden, och jag hoppas att Juventus tar och förstärker laget med nya spelare. Camoranesi är jag beredd att hålla kvar, men samtidigt måste han skärpa till sig och uppträda proffesionellt. Det är inte första gången han brister i humör, sist det hände blev han utbytt efter 9 minuter och då tyckte jag att Capello gjorde det enda rätta.

En intressant sak som Hustler nämnde är att Zlatan Ibrahimovic inte presterar som han brukar. Det kommer inte heller som en överraskning. Han har varit mycket blek under 2006 och spelat dåligt i de flesta matcher förutom en bra period där han gjorde mål i 3 matcher i rad, varav en mot Inter i Derby D'Italia.

Jag har en Arsenal-polare som drev mig till vansinne idag, och jag satt ensam och åt mat idag i skolan för att det enda jag hörde var:

"Zoran, ARSENAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2-0!!!!!!!!!!"

:toothless
hustler
quote:
Originally posted by zoric
Det är svårt att komma över förlusten igår mot Arsenal i den första Champions League-kvarten.

Samtidigt så förstår jag fortfarande inte varför Jonathan Zebina spelade istället för Federico Balzaretti som visserligen är en ung spelare, men har enorm potential. Om det är för att Zebina är aningen "snabbare" i Capellos ögon, vet jag inte, Men jag förmodar att Capello resonerat så inför matchen.

Jag har även alltid haft överseende med Capellos val av spelare inför viktiga spelare, trots allt känner han laget bäst eftersom det är hans jobb. Men igårkväll kändes det som om han gjorde flera konstiga/omotiverade val av spelare. Juventus hade bollen mest, men de spelade inte fotboll utan valde att rulla i sidled, likt Real Madrid de senaste åren. Annat var det när Arsenal fick tag på bollen, man fick tag i bollen och gick med full fart framåt.

Thierry Henry, Cesc Fabregas, Kolo Touré, Emmanuel Eboué, Philippe Senderos, Gilberto Silva vann alla sina respektive "matcher i matchen".

Jag har bara sett Juventus såhär dåliga en gång tidigare under säsongen, mot AC Milan i seriefinalen i höstas. Då kom man inte heller någonstans och spelade otroligt slarvigt, uppträdde lojt och hade ingen vilja att skapa något.

Jag vet inte vad som hände igårkväll mer än att Arsenal spelade ut Juventus och att Capello bidrog med några desperata byten som jag inte förstod innebörden av.

Camoranesi skulle ha tagits av planen, eftersom han var tjurig ända sedan han förlorade en duell mot Fabregas som han inte fick frispark på, i situationen därefter drar han på sig ett gult och det helt i onödan mot Flamini. Mauros andra gula var det inget snack om, skulle inte bli förvånad om domaren plockade fram det röda direkt, även om detta skulle vara för hårt i det läget. Det faktum att Adrian Mutu blev utbytt istället för Camoranesi förstår jag inte heller, Visst, Mutu hade inga bra lägen eller chanser, men bör Capello ta ut Mauro pga. han inte fungerar i matchen. Själv tror jag att Capello är rädd för att ta ut honom, och att han vill behålla honom nästa säsong också, men samtidigt kan man inte tänka så och måste tänka på vad som är viktigt just NU.

Jonathan Zebina har jag varit negativ hela tiden sedan han kom till Juventus tillsammans med Capello från Roma. Han är inte i det slaget han var för några år sedan då han och Walter Samuel var världsbackar. Hans gula kort var solklara, och det värsta är att han försökte låtsas som om han inte hade ett gult innan, då han "blev förvånad" över att ha fått ett till gult kort. Istället för honom ville jag se Balzaretti, och om det inte uppfylls ska jag personligen åka ner till Turin och banka in lite vett i Capellos hjärna.

Patrick Vieria gjorde ingen glad igårkväll, och han skulle fan i mig ha blivit utbytt mot Giannichieda eventuellt Blasi. För han var inte bra och har inte varit bra sedan 10e omgången i Serie A!

Kan bara säga att Gianluigi Buffon och Fabio Cannavaro får godkänt för gårdagskvällens match, resten ska tänka igenom, analysera och disskutera igenom vilka fel de gjorde.

Juventus bortastatistik är inte lysande, så en förlust är inte alls förvånande. Man har förlorat 4 av de 6 senaste bortamatcherna i Champions League.

Retur i Turin nästa vecka, och då fan ska man inte se skymten av detta loja och ointresserade spel. Dessutom ska de fan i mig prestera, och faktum kvarstår att vi är mycket starka på Delle Alpi, Förhoppningsvis kan vi slå ut Arsenal då.

Vilken jävla doktorsavhandling!
Braxen
quote:
Originally posted by zoric
"Zoran, ARSENAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2-0!!!!!!!!!!"

Thats ma boy !

http://www.aftonbladet.se/atv/playe...=26&clipID=7207

:D :D
zoric
Inte nog med att jag fick utstå att Juventus spelade värre än 8-åringar, och att jag fick höra "Arsenal 2-0" hela dagen i skolan idag, Så kommer ett gäng galna Arsenal-fans och skriker "Arsenal 2-0".

Den där matchen borde kanske kommas ihåg som: "Arsenal 2-0".
zoric
quote:
Originally posted by hustler
Vilken jävla doktorsavhandling!

Tack antar jag :toothless

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden