return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Review: Paolo Mojo @ Tribalism 24/03

montana
jag kom dit runt kl 11, hade vimsat runt vasagatan/tegelbacken/drottning gatan i en kvart, för jag fick total hjärnsläpp och glömde bort vart moatje låg. men iaf sen kom jag in och hörde lite sjysst lugna warmup grejer som harry peat - little lies och en annan låt som jag inte kan namnet på. sen när det drog åt sig runt halv 12 så började warmupdj'n spela tyngre låtar.
det var bra gung och jag var på mycket dansant humör, och tiden gick så fort för killen spelade tunga låtar men sen runt tio i ett så hör jag en väldigt igenkännbar basgång mixas in, och jag tänker, kan det verkligen vara denna, och sen kommer den distinkta tr808-koskällan (i got a fever and the only prescription is more cowbell :p). så jag går up och frågar, är detta hardfloor och han säger ja. och då tappade jag nästan förståndet, att höra en sån klassiker på sånt fet ljudsystem är bara euforiskt. acperience 1 är en sån klassiker jag aldrig trodde att jag skulle få höra live.
men men, sen kommer paolo mojo, och låter låten spela ut och sen mixar in hans första låt med hjälp av loops & filters, och paolo rullar på och spelar tung musik, det var lite man kände igen. mest swedish house mafia grejer som angello - teasing mr charlie, cirez d - diamond girl och sen mojo's remix av aftermath som var rätt så bra. hörde också en remix av work this och en remix av marshall jefferson & noosa heads dänga mushroom. sen under typ mitten av hans andra timme så gick han in i en halftråkig techhouse och då gick jag och vilade fötterna men så kommer det en in cirez d - teaser med p diddy - jack u acapellan på (uppitchad till max), den var bisarr men den var najs. sen så rundade han av med lite osläppta grejer som han hade gjort. och sen var det slut. en bra kväll allt som allt
montana
nästa vecka: jody wisternoff från way out west. det kommer bli riktigt kul
lonne
Utan tvekan Stockholms basta klubb! Alltid servarda dj's, synd att man missade Freq ocksa =(
Laszlo
quote:
Originally posted by montana
i got a fever and the only prescription is more cowbell :p

Gotta have more cowbell! :wtf:
benni
quote:
Originally posted by montana
nästa vecka: jody wisternoff från way out west. det kommer bli riktigt kul

najs!

och en bra review också

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden