|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Ik hoop dat de meesten hier aan het zeveren zijn want wat ik allemaal lees kan echt niet door de beugel. Ik zit momenteel naar ISOS 5 te luisteren en let extra op "jullie commentaar". De eerste tracks van CD 1 worden inderdaad wat vlugger ingegooid, maar stoort dit? Echt wel niet hoor. De mix is digitaal opgenomen, dat hoor je perfect. Of het nu Ableton was of een ander programma, who cares. Ik denk zelfs dat het vlugger ingooien van de tracks beetje bedoeld is om een soort van "live mixing" effect erin te steken. Of misschien omdat trance tracks zo lang zijn en men ze korter wou houden. In plaats van te knippen of in de opbouwen te mixen is dit een oplossing. |
Op zich stoort een track er vlug ingooien helemaal niet, vooral live is dit een uitstekende techniek om de energie hoog te houden. Het probleem is dat daardoor een aantal elementen door elkaar gaan klinken. Tiësto staat bekend voor zijn contrasterende overgangen en die manier van werken kan iets bijdragen tot de sfeer van de set in zijn geheel, maar op een ISOS-compilatie werkt dat helaas niet, omdat die naam synoniem staat voor warm en smooth. CD1 valt goed mee op dat vlak, maar CD2 is toch behoorlijk zwak.
Ik ging me niet meer uitlaten over dit punt, maar ik voelde toch de nood op enige verduidelijkingen te scheppen :o |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Ondertussen circuleert ook het volgende setje: behalve de eerste track zijn alle tracks afkomstig van ISOS 5.
Tiësto Live @ The Mansion, Miami 26-03-06 - BBC Essential Mix 31-03-06
01. Conjure One - Damascus
02. Alex Stealthy - Something Is Wrong
03. Shah & Laruso Pres. Global Experience - Zanzibar
04. Tom Cloud - Told You So
05. A.M. - Arise (Exclusive Hammer & Funabashi Remix)
06. Smith & Pledger Pres. Aspekt - Hi-Jack (Instrumental Mix)
07. Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Club Mix) |
gevonden :toocool: |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by TOR
Op zich stoort een track er vlug ingooien helemaal niet, vooral live is dit een uitstekende techniek om de energie hoog te houden. Het probleem is dat daardoor een aantal elementen door elkaar gaan klinken. Tiësto staat bekend voor zijn contrasterende overgangen en die manier van werken kan iets bijdragen tot de sfeer van de set in zijn geheel, maar op een ISOS-compilatie werkt dat helaas niet, omdat die naam synoniem staat voor warm en smooth. CD1 valt goed mee op dat vlak, maar CD2 is toch behoorlijk zwak.
Ik ging me niet meer uitlaten over dit punt, maar ik voelde toch de nood op enige verduidelijkingen te scheppen :o |
Ik ga hiermee volledig akkoord. Voor een mixcompilatie had Tiësto eigenlijk wel wat meer effort kunnen doen. Live zou deze cd beter werken, maar daar dient ze niet voor. Daarom dat Tiësto's ISOS parties dan ook véél vetter zijn dan de cd zelf.
Als ik een Dj live hoor, dan hoor ik zelfs liever een overgang die slechts voor 90% correct is, dan een serene overgang. De reden is simpel: dat kleine basverschil geeft een extra kick waardoor duidelijk wordt dat een nieuwe track bezig is. Deze energiestoot doet mij altijd weer zin krijgen om door te gaan :). Daarom dat Tiësto live één van de besten is. Voor deze mixcompilatie heeft hij idd toegewerkt op het ruimere publiek door de tracks drastisch in te korten, waardoor het soms melodisch clashed. Da's wel een jammere zaak uiteindelijk... |
|
|
| DJ Sid |
ben net nr cd2 aant luisteren, zit bij die nieuwe rework van tales from the south met het flow melodieke in, maar kvind het toch maar niets eigenlijk :nervous:
geef mij maar de originele tales from the south, veel betere sfeer zit daarin imo, en vind de verwerking van die flow melodie in die nieuwe versie ook niet zo geslaagd, maarja das mss smaak :)
edit: Second Turn is overigens wel helemaal top :crazy: |
|
|
| dj Elof |
| quote: | Originally posted by Phortastic
totaal de reply die ik van u verwacht had dj Elof |
Net zoals jullie mag ik ook mijn mening zeggen. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|