return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 
In Search Of Sunrise 5

TOR
Ik vraag me eigenlijk af op basis waarvan je een mixcompilatie koopt. In het geval van trance gaat het voornamelijk om de tracks, dacht ik? Als je meer belang hecht aan het mixen zelf, dan opteer je voor een compilatie van Zabiela of een turntablist. Want geen enkele trance-dj heeft zo'n magische truukendoos. Ik bedoel maar dat het mixen niet het hoofdbestanddeel vormt van een trance-compilatie. Pas op, ik praat de verscheidene harmonische clashes en gemiste cue points niet goed, hé.. Ik wil alleen maar zeggen dat ik ondanks de schoonheidsfoutjes toch nog kan genieten van de cd. Er staan echt heel wat pareltjes op. Een paar slechte overgangen maken een compilatie niet compleet waardeloos! Ik heb de indruk dat een aantal mensen toch wat te verwend reageren en zich teveel focussen op bepaalde zaken.

Ik geef toe dat een slechte overgang je als luisteraar uit de sfeer kunt halen, maar op deze compilatie zijn de individuele tracks sterk genoeg om je in de mood te houden.
Shadowkid
quote:
Originally posted by TOR
maar op deze compilatie zijn de individuele tracks sterk genoeg om je in de mood te houden.

Vind ik niet. En dan bedoel ik op de eerste helft van CD1. Daar staan een paar zalige tracks, maar de overgangen in die eerste helft voorkomen dat ik in de juiste mood geraak in de eerste plaats. Die moesten gewoon veeeel vlotter. Sommige overgangen zijn zo abrupt en ongepast (imo) dat wanneer ik bij een track het gevoel krijg in de juiste mood te belanden, dit meteen verdwijnt zodra de 2e plaat er in komt. De 2e helft van cd1 is beter, maar meer dan gewoon goed niet. En het compenseert zeker niet voor de eerste helft van cd1. Daar waar ik bij ISOS4 de sfeer en flow in de eerste helft van cd1 sterk vond, en bepalend was voor de sfeer. Maar bij deze ISOS wordt dat gewoon voorkomen.

CD2 vind ik veel beter, kvind de overgangen daar een pak vlotter en minder storend.

Bij een ISOS meer nog dan bij andere compilaties zijn imo vlotte overgangen nodig waarbij je haast niet merkt dat er een ander nummer wordt ingegooid. Alles moet één mooi geheel worden dat sfeer en gevoel uitstraalt.

In zijn geheel vind ik trouwens dat de sfeer ook beter kon (en daarmee samenhangend de flow). Ik mis net iets meer "zweverige nummers", maar het valt nog mee. Het kon alleen nog beter. Er zitten wel zoals ge zegt, heel wat pareltjes van nrs tussen. En dan bedoel ik vooral nummers die op zich schitterend zijn, maar waarvan sommige volgens mij niet op deze cd passen of in ongepaste volgorde gedraaid worden.
Phortastic
quote:
Originally posted by Shadowkid
Vind ik niet. En dan bedoel ik op de eerste helft van CD1. Daar staan een paar zalige tracks, maar de overgangen in die eerste helft voorkomen dat ik in de juiste mood geraak in de eerste plaats. Die moesten gewoon veeeel vlotter. Sommige overgangen zijn zo abrupt en ongepast (imo) dat wanneer ik bij een track het gevoel krijg in de juiste mood te belanden, dit meteen verdwijnt zodra de 2e plaat er in komt.

my feelings exactly :(
Devil_Dante
Kheb net ISOS 5 geluisterd. Ik vind em wel best goe. Kvind ook dat CD2>CD1 . Mja kon mss wel wat beter...
djcresto
de kunst van een goei mixcompilatie is om de tracks in de compilatie veel beter te laten klinken dan ze eigenlijk zijn.

Magik 6 was ook niet perfect gemixed maar de tracks, de sfeer, het publiek op de achtergrond maken het geheel tot mss wel de beste trance mix ooit...

Daarentegen vind ik dat iemand die nr 1 dj van de wereld is een mix in een studio perfect gemixed moet afleveren. Je zou het dan ook kunnen zien als een gebrek aan respect voor de koper en voor zijn vak van de DJ. Waarom zou hij perfect mixen als toch iedereen het koopt...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium