return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
SweTA mixfestival 2006 - framtiden

SteveTranz4ever
Det är bra med lite regler.

För att sammanfatta lite...
Tagit direkt från ett dokument jag skrev i torsdags och detta gäller de som deltar som DJs.

* Din mix ska vara 30 minuter eller 60, några minuter mer eller mindre går att tumma på såklart.
* DJ som deltar måste vara medlem på TA och vara en aktiv sådan.
* Medlemmar som till största del bara postar i "vad lyssnar ni på just NU?"-tråden eller "Senast köpta" kommer inte att spelas.
* DJs/medlemmar som enbart kommer online eller registrerar sig för bara för att få sin mix spelad kommer inte att spelas.
* Mixen ska vara en nyinspelning och dedikerad för mixfestivalen, ingen gammal inspelning eller promotionset för andra ändamål.

Vidare så hade vi en rätt lång diskussion på mIRC efter sista setet i torsdags om livesändning.

Ev. så kan det bli så att vi kommer köra sista dagen live men utan sändning.
Jag och Daniey skulle inför en Monday Bar-fest förra sommaren fixa en förfest utomhus i Tantolunden men tyvärr så blev ju vädret allt annat än bra.
När jag och Daniey tänkte ha vår förfest så hade vi bara tänkt använda mina hemhögtalre och mitt slutsteg hemma. Inga vörsting grejer...
Varför inte köa samma grej, jag har det mesta och tillstånd var inte så svårt att få, dock så krävs danstilltånd och ja som bekant så kan det ju vara lite svårt när det ska dansas till just EDM (som om inte all jävla musik som är dansbar är elektronisk :D )
Jag har tillgång till:
* PA-högtalare. (2x 12") räcker gott !
* Lab 1500 slutsteg. räcker gott !
* El-aggregat.
* DJ-CD-spelare
* DJ-mixer

Ett vanligt tillstånd kostar inte mer än 200 kronor.

Här är ett bra ställe att ha det på. Lagom centralt, lagom avskilt, upphöjt som en platå.
http://rya.mine.nu/forfesttanto1.jpg

Allt är bara i tanke/idé-stadie än så länge !
Christian Ö.
Låter intressant det där steve! Jag skulle kunna bidra med 2x 15" Pa-högtalare och slutsteg till dem då..
Självklart drar även jag ihop en mix inför detta
jofawe
nu börjar det likna nått :)
mr_fisken
Om jag hinner träna tillräckligt och ni behöver någon som är sämst så kanske jag ställer upp, får se hur mycket jag vill skämma ut mig själv :D
Laszlo
Sedär ja, nu börjar det likna något! :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden