|
|
| Dragon Kick |
Okej, hands down, jag har inte varit ute sååå mycket, men vad jag sett så verkar det som att alltför många inte kan/vill dansa när dom drar ut, utan istället föredrar att bara stå bland "the crowd" och glo på Dj'n under nästan hela setet.....okej, så farligt är det kanske inte, nån armsvingning bjuds det väl på och då:p
Om man då jämför med dans scenen i t.ex australien eller tyskland så läggs det, vad jag märkt, bra mycket mer fokus på dansandet.
Varför är det så?:conf:
Ni som däremot vågar er ut på golvet, hur dansar ni, skulle vara kul att höra hur vi i Sverige rör oss till beatsen:) |
|
|
| Pjox |
Finns det någon spec. "svensk dansstil"?
Hur jag dansar vet jag facktiskt inte. Det beror på hur musiken faller mig i smaken, hur trött jag är :p vad det är för musik m.m
Men detta gäller bara elektroniskt annan musik dansar jag inte till.
Menar du att det läggs mer fokus i australien och tyskland på dansandet än här eller tvärt om? |
|
|
| NooN |
Efter fyra timmars konstant stampande är det svårt att komma på sjyst moves :p
Nej, men för min del beror mycket på hur bra låten är. Men oftast "stampar" jag runt lite när jag hör lite beats. Jag dansar som mest när jag får höra breakbeat har jag märkt :rolleyes:
För min del spelar det ingen roll hur man rör sig, bara man har jävligt roligt *minns "Zolaco" när Armin var på GK* :D |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by Dragon Kick
utan istället föredrar att bara stå bland "the crowd" och glo på Dj'n under nästan hela setet.... |
vad är det för kass DJ då? :p
asså när det gäller elektronisk musik så finns det nog ingen speciell dansstil tror jag utan du bara svänger med takten så fort du känner för det, och så länge publiken uppskattar musiken, så bryr sig ingen om hur du dansar... |
|
|
| Dragon Kick |
| quote: | Originally posted by benni
vad är det för kass DJ då? :p
asså när det gäller elektronisk musik så finns det nog ingen speciell dansstil tror jag utan du bara svänger med takten så fort du känner för det, och så länge publiken uppskattar musiken, så bryr sig ingen om hur du dansar... |
Haha, "ingen nämnd, ingen glömd":p
Jag förstår vad du menar, man är där för att ha kul, det är ingen "status tävling" som på x antal r'n'b ställen där dom flesta flashar och försöker vinna stilpoäng.
Vad jag försökte få fram var att personligen så har jag märkt att när jag dansar loss och använder kroppen för att "återskapa" musiken; fötterna blir beatsen, överkroppen resten:D , så blir det en helt annan upplevelse än att "bara" svänga lite med armarna.
Om sen hela dansgolvet gungar med folk som har sina egna stilar så blir det en grym upplevelse, det kan ni fethajja:toothless
Pjox:
Haha, jag tror inte ens att vi svenskar har en unik "vikinga stil", hoppas också att det förblir så:nervous:
Jag menade att det läggs mer vikt på dansandet i just "Down under" och Tyskland än här i sverige, där det oftast kan se lite dött ut på en del fester.
NooN:
Inget fel på "stamp", det kan vara sjukt skönt om det levereras TUNGA beats av rätt Dj, ni som sett Steve's TE 2005 vid minns slutet med Yoji:happy2: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|