return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 
Vad har ni för "muuuves" på dansgolvet?

Pjox
quote:
Originally posted by Dragon Kick
Haha, "ingen nämnd, ingen glömd":p

Jag förstår vad du menar, man är där för att ha kul, det är ingen "status tävling" som på x antal r'n'b ställen där dom flesta flashar och försöker vinna stilpoäng.

Vad jag försökte få fram var att personligen så har jag märkt att när jag dansar loss och använder kroppen för att "återskapa" musiken; fötterna blir beatsen, överkroppen resten:D , så blir det en helt annan upplevelse än att "bara" svänga lite med armarna.
Om sen hela dansgolvet gungar med folk som har sina egna stilar så blir det en grym upplevelse, det kan ni fethajja:toothless

Pjox:

Haha, jag tror inte ens att vi svenskar har en unik "vikinga stil", hoppas också att det förblir så:nervous:

Jag menade att det läggs mer vikt på dansandet i just "Down under" och Tyskland än här i sverige, där det oftast kan se lite dött ut på en del fester.

NooN:

Inget fel på "stamp", det kan vara sjukt skönt om det levereras TUNGA beats av rätt Dj, ni som sett Steve's TE 2005 vid minns slutet med Yoji:happy2:

hmm har inte sett seves film men jag minns att det var kul iaf :D Hoppas det blir lika bra när han kommer hit ;)
Nu har jag inte vart på några fester utanför sverige (förutom TE 05)
Jag kan inte komma på direckt att jag varit på fester som det ser dött ut på. Är inte vi svenskar rätt kända för att röra på föäsket och inte bara stå och glo som jag tyckte många gjorde under t.ex. TE. Sen så menade jag inte att vi skulle ha någon form av "vikinga stil" utan att vi kanske är mer influerade av mer psy-dans än klubb.
benni
"vikinga stil"

du menar att alla super sig pissfulla :disbelief
Dragon Kick
quote:
Originally posted by Pjox
hmm har inte sett seves film men jag minns att det var kul iaf :D Hoppas det blir lika bra när han kommer hit ;)
Nu har jag inte vart på några fester utanför sverige (förutom TE 05)
Jag kan inte komma på direckt att jag varit på fester som det ser dött ut på. Är inte vi svenskar rätt kända för att röra på föäsket och inte bara stå och glo som jag tyckte många gjorde under t.ex. TE. Sen så menade jag inte att vi skulle ha någon form av "vikinga stil" utan att vi kanske är mer influerade av mer psy-dans än klubb.

Men vad väntar du på då slöfock, ladda hem och plocka fram chips och läsk, it's one helluva föreställning:D

Med vikinga-stil menade jag inget illa, det blev mer som ett smeknamn på en eventuell svensk typisk dans stil:)
Och med psy-inluensen på dansgolvet kan jag nog hålla med dig, syns framförallt på stampandet, haha.

Benni:

Hahaha, precis, mer mjöd åt folket!!:stongue:

Oj, kanske borde avslöja vad jag själv har för moves;)

Jag erkänner, jag suger just nu, men jag försöker lära mig att shuffla, tycker att det både ser ut och känns skitskönt att shuffla:toocool:
Aendy
quote:
Originally posted by Dragon Kick
Om man då jämför med dans scenen i t.ex australien eller tyskland så läggs det, vad jag märkt, bra mycket mer fokus på dansandet.
Varför är det så?:conf:

Jag tycker det är precis tvärtom. Mycket mer dans och släppa loss här hemma än i andra länder i Europa...
CJ InterCity
quote:
Originally posted by benni
"vikinga stil"

du menar att alla super sig pissfulla :disbelief

muahahaha... spot on! :haha:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden