|
Trance is dood, lang leve Trance
|
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik vind Trance Energy ook verre van het Trance Evenement bij uitstek... Het is wel leuk, en er wordt trance gedraaid... Maar er is ook op trance gebied zoveel meer te beleven! Persoonlijk vind ik die Tiesto In Concerts zuiverdere trance dan Trance Energy van tegenwoordig. Maar daarnaast nog de Intuition feestjes en dat soort dingen, de ISOS tour, de Armada (boot)feestjes, de LEF tour (ook al was dat geloof ik niet zo'n heel groot succes)... Zelfs Nexus vroeger... Het verschilt allemaal een tikkeltje van elkaar, maar het is WEL allemaal trance, en ik heb me vaak beter vermaakt dan op Trance Energy... |
Ja, persoonlijk vond ik TiC ook beter de TE, maar ik bedoelde dat TE het bekendste en grootste jaarlijkse feest was. Vergeleken met Innercity, Sensation, ... Maar ik begrijp wel dat de kleinere feesten (Asta, Intuition, ...) meer in de smaak vallen bij mensen hier.
| quote: | Originally posted by djcresto
De vraag is maar hoeveel mensen van die 30000 daar echt voor TRANCE komen en hoeveel komen er om gezien te worden om of te kunnen vertellen aan hun vrienden dat ze er geweest zijn? |
Ik denk dat de meerderheid gewoon komt om zich goed te amuseren en dat de muziek of het gezien worden door je buren bijkomstig is. Wij (=die bijna puur voor de muziek gaan) zijn maar een minderheid. |
|
|
| Synthesia |
Ben der ook met ei mee eens. Maar k'vind het beetje repetitief aan't worden constant horen, trance is dood, vroeger was alles beter, bla bla bla,... Met zo een ingesteldheid gaan we der inderdaad niet op vooruit. Maar who gives, voorlopig zijn der nog genoeg grote superfeesten waar redelijk wat trance wordt gedraaid (18 Years Illusion, Tomorrowland deels, Sensation deels, Armin Only, TE, United in Trance events) en der staan toch weer een hele boel toffe (trance) parties aan te komen (kijk maar naar mijn sig :p).
Veel trance-only nights zijn er wel niet maar hetzeldfe geld eigenlijk voor andere stylen, gans de night jump hoor je ook niet in zo veel plaatsen (komt dan wat hardstyle, French tek, soms eens zelfs wat hardtrance bij). Okee k'moet het ook niet te rooskleurig zien maar zeggen trance=dead no way :) |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Veel trance-only nights zijn er wel niet maar hetzeldfe geld eigenlijk voor andere stylen, gans de night jump hoor je ook niet in zo veel plaatsen (komt dan wat hardstyle, French tek, soms eens zelfs wat hardtrance bij). Okee k'moet het ook niet te rooskleurig zien maar zeggen trance=dead no way :) |
French Tek vind ik al even erge Foormuziek als Jump en op kleinere locale jongerfuiven is Jump nog stevig vertegenwoordigd. Jump is na Dance verdekke en Belgisch export product geworden of wij er als BETA's daar fier op moeten zijn is een andere zaak :D
Maar kijk naar België, iedereen die hip is vind Trance pasée en huppelt vlijtig mee met de Minimal, Breakcore en Electro wagon...maar als de dj trance-klassiekers (opgepast relatief begrip) zoals Universal Nation, The Orange Theme, Carte Blanche, Gouryella, etc begint te draaien vergeten ze toch allemaal stiekem hun "trance is zo pasée" principe".
Zelfs op Qlimax waar veel "ruige" jumpers trance muziek maar voor janetten vinden was er toch redelijk wat gejuich toen DJ Scot Project een paar toontjes van Luvstruck liet horen. Ok ik moet toegeven dat het allemaal oudere nummers zijn die ik opnoem, maar ik denk ook dat meeste nummers nu gewoon minder blijven plakken omdat er ondertussen al zoveel zijn. |
|
|
| mellow_head |
| GOA TRANCE FTW!!! :conf: :stongue: |
|
|
| Estuera |
Ik ben het volledig eens met wat Misja daar schrijft, en ik bedacht vandaag nog toen ik wat dj boekingen aan het regelen was voor Finland en Italië hoe goed ik het maar heb dat ik in de trance zit. Stel dat ik in het moeilijke begin door de druk jump en retro was gaan draaien zoals een heel groot deel van de belgische dj's, dan was ik waarschijnlijk nooit verder geraakt dan dit landje.
Het mooie aan de trance scene is idd het internationale karakter, en veel kleinere scenes bij elkaar opgeteld is 1 hele grote :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|
|