|
|
| Gaby |
Inte nog att han kör bra musik och gör bra musik så har han vettiga åsikter. I love PVD!
Från Grammofon:
PAUL VAN DYK - DEN ELEKTRONISKA MUSIKENS POLITIK
Paul van Dyk är mest känd för sina kvalitativa dansproduktioner och DJset men han höjer även många ögonbryn genom att ta upp frågor som många andra DJs ignorerar.Vår utsände Twinky Lagdameo träffade honom precis innan jul för att diskutera hans senaste kompilation the Politics of Dancing
Läs vår intervju med Paul van Dyk:
http://www.grammofon.nu/v2/artiklar/artiklar.asp?ID=47 |
|
|
| King of Clubs |
Intressant intervju..
Jag kom att tänka på en sak.. Paul Van Dyk och några till med honom pratar ofta om klubbkulturen och dess innebörd. Ung. att den bygger på ett samförstånd, nån slags enhet som förespråkar godhet över lag. Dessutom, som i fodralet till Politics of Dancing så skriver han om att han är besviken över att "klubbfolket" inte gör sig hörda och får sin vilja igenom.. Att det ursprungligen är en "politisk rörelse" lika mycket som en kulturell.
Men, finns det verkligen nån sån homogen grupp med gemensamma mål? Handlar det egentligen inte bara om vanligt folk med brinnande intresse för att dansa på helgen och lyssna på musik? |
|
|
| mindshooter |
| Han kan juh stå för vad han säger iallafall. En grej jag inte gillar med honom dock. Han är helt emot Mp3 och allt i dess like. Tycker jag är oerhört trångsynt. Annars gör han jälvigt bra musik och verkar ha rätt synsätt på saker och ting. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Men, finns det verkligen nån sån homogen grupp med gemensamma mål? Handlar det egentligen inte bara om vanligt folk med brinnande intresse för att dansa på helgen och lyssna på musik? |
håller med om det, nån politisk rörelse eller så är inget som jag känner till |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by reveal
håller med om det, nån politisk rörelse eller så är inget som jag känner till |
Jag håller med om att det är en politisk handling. För mig är det det. Man kan bl.a märka det på klubblivet i Sverige som blir stoppat på grund av räddsla uppifrån.
Läs boken "Last night a dj saved my life" |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|