|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by magrec
zijn genoeg dj's die wel nieuwe of lang niet zo bekende tracks op hun cd's zetten: James Holden - At the controls, nieuwe renaissance van hernan cattaneo en zoals partyhardy al aangaf die masters cd van dave seaman. |
Minimal en progressive kun je ook niet vergelijken met trance eigenlijk... en voor een trance cd (nou ja, met flinke progressive/house invloeden) is deze best wel vernieuwend. Op die Renaissance cd van Seaman staan ook een paar bekende tracks voor mij op, hoeft een cd toch niet meteen slecht te zijn? |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by MennoB
Ik zou nu ook geen 15 tracks bij elkaar kunnen verzamelen die mij het ISOS gevoel geven van een aantal jaren geleden..
|
Tiesto is Tiesto, das wel andere koek :p
Geloof mij, die gast krijgt per dag een paar honderd promo's van nieuwe producers van over de hele wereld. Moet wel iets tussen zitten.
| quote: |
Ik denk dat hij beter de naam van de cd had kunnen veranderen. Dan was heel deze ophef (en die vam ISOS 4) een stuk minder geworden. Hij had, net als dat hij dat bij de Magik series had gedaan, er gewoon een punt achter moeten zetten na ISOS 3 en misschien wel gewoon door moeten gaan met het 'Nyana' concept.
|
Helemaal mee eens!
| quote: |
Wat ook weer het geval is, er gloed nieuwe tracks opzetten gaat ook moeilijk. Deze cd is al ff geleden in elkaar gezet, voor hij daadwerkelijk helemaal was afgemixt en de tracklist naar buiten is gebracht. Dan zijn nummers al snel oud, als je ze bij zowat elke DJ in z'n set hoord.. |
CD is max 3 weken geleden gemixt, en zoals ik al eerder zei, hij krijgt zoveel nieuwe tracks. Dat als Tiesto een track wil clearen voor zijn mix album hij makkelijk die track kan claimen... dat wil zeggen dat niemand anders dan hij hem dan mag draaien. In deze moeilijke tijden is het verschijnen op een mix album van Tiesto namelijk goud waard... daar willen die producers echt wel hun track wat langer voor achter houden, immers op die cd staan zal genoeg populariteit vergaren. Zo is het gewoon en dat heeft hij wederom verzuimd te doen!
Dat trance commercieler is dan prog enz. is waar, maar in de gehele industrie werkt dit hetzelfde.... als het bij prog kan moet het bij trance ook kunnen! |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by moogwai
Minimal en progressive kun je ook niet vergelijken met trance eigenlijk... en voor een trance cd (nou ja, met flinke progressive/house invloeden) is deze best wel vernieuwend. Op die Renaissance cd van Seaman staan ook een paar bekende tracks voor mij op, hoeft een cd toch niet meteen slecht te zijn? |
Ik zeg niet dat de cd slecht zal zijn, ik zie de meerwaarde alleen niet zo van deze cd. Is het bij de prog releases voornamelijk dat je tracks ziet die pas over een half jaar uitkomen bij deze cd is het iets anders. Niet beter of slechter gewoon een persoonlijke opvatting maar juist bij een dj als tiesto zou je verwachten dat die wel met nieuwe dingen kan komen. Hoewel...tiesto staat nou niet echt bekend als vernieuwende dj...
Progressive is net zo mainstream als trance. Alle cd's worden wereldwijd gereleased dus die opvatting (undeground vs mainstream)gaat niet echt op. |
|
|
| Stephan B |
| quote: | Originally posted by magrec
Ik zeg niet dat de cd slecht zal zijn, ik zie de meerwaarde alleen niet zo van deze cd. Is het bij de prog releases voornamelijk dat je tracks ziet die pas over een half jaar uitkomen bij deze cd is het iets anders. Niet beter of slechter gewoon een persoonlijke opvatting maar juist bij een dj als tiesto zou je verwachten dat die wel met nieuwe dingen kan komen. Hoewel...tiesto staat nou niet echt bekend als vernieuwende dj...
Progressive is net zo mainstream als trance. Alle cd's worden wereldwijd gereleased dus die opvatting (undeground vs mainstream)gaat niet echt op. |
Zal toch wel de nodige problemen zijn met copyrights en licensing en al die mikmak, kijk ook maar naar PvD's TPOD 2, dat was dan weer wél een aanzienlijk verouderde tracklist vind ik persoonlijk.
En kijk, als je alles mainstream noemt dat wereldwijd wordt gereleased vind ik te kort door te bocht. De verkochte aantallen zijn natuurlijk ook een belangrijke factor. En met alle respect denk ik dat Holden niet zo veel verkoopt als een Tijs. Achja, hoe t er in de progressive aan toe gaat is toch altijd hipper, beter en slimmer volgens sommigen he. Niks tegen progressive, goei spul, maar die kenners...azijnpissers van de eerste categorie hoor (u weet wie u bent):toothless |
|
|
| Siesta |
als tie maar niet weer zoo ongelooflijk bagger gemixed wordt, daar kan ik me echt aaan ergeren!!
:( |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|