|
|
| raoel |
Naar aanleiding van enkele posts op deze pagina kregen Muppy en ik het over wintersport. Om die topic niet te verstoren en omdat ik ook wel benieuwd ben of er zich nog meer wintersporters onder TA-ers bevinden deze topic: wintersport
Wie gaan er op wintersport?
- Wat doe je: skiën, boarden, langlaufen of alleen maar zuipen?
- Welke gebieden heb je aangedaan en waar ga je of wil je nog heen?
- Wat is het vetste gebied?
- Welk land heeft je voorkeur en waarom?
- Waar heb je jezelf kutzat gezopen tijdens de apres-ski en was het gezellig?
Ik noem zomaar wat mogelijk te beantwoorden vragen... |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by raoel
- Wat doe je: skiën, boarden, langlaufen of alleen maar zuipen?
- Welke gebieden heb je aangedaan en waar ga je of wil je nog heen?
- Wat is het vetste gebied?
- Welk land heeft je voorkeur en waarom?
- Waar heb je jezelf kutzat gezopen tijdens de apres-ski en was het gezellig?
|
-Skieen: Atomic SL-11 Slalom Worldcup model 2006 :D
-Engelberg, Flims/Laax, Grindelwald/Wengen, Klosters/Davos (alle CH)
-Les 4 Vallees (Verbier/Nendaz/Veysonnaz) 412km pisten tot 3330m
-Zwitserland. Omdat het duur en kwaliteit is. En er rijden veel Subaru's :D
-Apres-ski is effe het dorp in en wat drinken. Weer vroeg op :p
Dit jaar dus naar 4 Vallees |
|
|
| raoel |
Ik ga dit jaar alweer voor de 10e keer op wintersport.
- 1e jaar in Fieberbrunn geweest.
- Toen 7 jaar lang geslapen in het skigebied Wildschonau, maar altijd gaan skiën in Skiwelt / Brixental (hoe je het ook wilt noemen)
- Vorig jaar Zillertal in het plaatje Hippach of Schwendau (1 van de 2)
- Dit jaar weer iets anders: "Skicircus" ofwel Saalbach Hinterglemm.
Elk jaar vertrek ik op vrijdagavond. Dan komen we op zaterdag ochtend aan. Spullen dumpen, wat eten, ski's huren, pas kopen en gaan met die banaan. 's avonds eten en 3 of 4 halve liters naar binnen en omdat ik dan al wel 24 uur wakker ben kan ik dan heerlijk slapen.
De zaterdag erna vertrekken we 's ochtends zodat we tegen de avond weer thuis zijn.
Elk jaar dus 7 dagen als het in het zuiden carnaval is.
Ik doe overigens alleen aan skiën. Heb in het 1e jaar 1 dag ge-snowboard, maar dat is me niet goed bevallen. Dit jaar wil ik het misschien nog eens gaan proberen...
Skiën vindt ik echter nog steeds zo gaaf dat ik eigenlijk ook niet iets anders wil, maar wie weet bevalt het boarden nu wel.
Tot 2 jaar geleden ging ik altijd met mijn vader op wintersport. Op het 1e jaar na zijn we altijd naar pension Steinerhof in het plaatsje Oberau gegaan. Dat ligt in het Oostenrijkse skigebied Wildsconau. Elk jaar kwamen daar dezelfde mensen en ook redelijk wat jeugd. Mijn broer en schoonzus zijn ook 2 keer meegegaan en sinds 4 jaar geleden is ook een vriend van mij en zijn familie naar dat pension gegaan.
Mijn pa is nu 65 en heeft 10 jaar geleden, op 55 jarige leeftijd dus, nog leren skiën. Hij heeft er altijd veel plezier in gehad, maar hij wordt een dagje ouder, zijn knie is wat versleten. Omdat toen inmiddels toch 3 vrienden ook mee ging skiën houdt hij hij het voortaan voor gezien en ga ik met hen skiën.
Ik heb dan wel altijd in Oberau geslapen, we gingen altijd skiën in een groter skigebied: Wilder Kaiser Brixental. Mooi gebied, maar na 7 jaar wilden we wel eens wat anders. Daarnaast konden we niet goed apres skiën omdat we nog telkens 15km moesten rijden en dan moet er 1 nuchter blijven...
Dus vorig jaar Schwendau, nabij Mayrhofen wat bekent staat om de goede apres ski. Helaas is het er toen nog niet echt van gekomen omdat er zowat de hele week zieken waren.
Dit jaar naar het gebied wat zich Skicircus noemt: Saalbach Hinterglemm. We verblijven in het centrum Hinterglemm en als we nu niet zo nu en dan flink gaan zuipen weet ik het ook niet meer. Hinterglemm is net als Mayrhofen één van DE apres ski plaatsen.
Voordat jullie het idee krijgen dat ik alleen ga om te zuipen: nee, ik ga vooral voor het skiën!
Echter ben ik niet vies van een halve liter en ook niet van meerdere halve liters. Bovendien, als je direct na het skiën gaat, daarna goed eet en weer vroeg in bed ligt kun je dag erna er weer vol tegen aan.
Al een hele lap tekst en heb eigenlijk nog niks verteld. Skiën is gewoon geweldig en zal het zo lang blijven doen als ik kan. Als ik, om welke reden dan ook, tussen een warme zonnige strandvakantie of een koude witte piste moet kiezen weet ik het wel: wintersport!
Ik hou maar even op met zeveren, zal vast nog wel eens meer typen.
http://www.skiwelt.com
http://www.saalbach.com |
|
|
| jp |
Welcome to my crib, yo :happy2:

4-kamer-chalet 98 m2 op 2 verdiepingen: woon-/eetkamer met open haard, TV, radio en CD-speler,
uitgang naar de tuin. Kleine keuken (oven). Aparte WC. Bovenverdieping: 2 kamers, elke kamer heeft 2 bedden,
uitgang naar het balkon. 1 kamer met 1 x 2 stapelbedden. Douche/WC.
Klein balkon, op het noorden gelegen. Tuin, op het noordwesten gelegen.
Mooi uitzicht op de bergen en het dal. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|