return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 
Discussie : Deense cartoons

Tiger777
quote:
Originally posted by TOR
daar heb ik me dus ook al zeer veel vragen over gesteld. of de figuren in kwestie al dan niet bestaan hebben, daar doe ik geen uitspraak over.. feit is wel dat de eventuele aanwezigheid van een God zich vandaag de dag op geen enkele wijze uit.. en toch is religie de drijfveer in het leven van een gigantisch aantal mensen.

ik kan maar niet vatten hoe een mens zich zo kan optrekken aan een abstract idee.. dat gaat er bij mij niet in.

Schrik van de dood en zijn eigen vergankelijkheid misschien denk ik. Veel mensen gaan toch plots naar de kerk als ze op sterven liggen?
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Tiger777
Ik veralgemeen niet. Het waren moslims die de onthoofdingen deden, toch?

Oftewel: hoe uzelf tegenspreken in 2 zinnen :rolleyes:
Zehra
Tiger, ge zijt echt wel erg. Je begrijpt volgens mij ook totaal niet wat je leest als ik nu dit lees: "Zou gij het kunnen, gewoon iemand random vant straat plukken en door zijn ruggegraat snijden... Het gevoel om het te doen is al vreselijk op een dood beest, laat staan bij een levende mens. Ennieways, ik maak er geen woorden meer aan vuil, de acties die gebeuren nu keur ik af. Gekwest? ok, fine, get over it!"

Maar goe, kheb ook geen zin om te discussiëren met iemand die totaal nie begrijpt wat ik schrijf... :)
Phortastic
quote:
Originally posted by Tiger777
Uhu. Geen vrije meningsuiting => uiten van meningen tegen het regime zijn strafbaar, dus zou dienen "ene" den bak in vliegen. Ge onderschat de waarde veel teveel, en mensen van vandaag zijn zo. Ze onderschatten en misprijzen nogal eens gemakkelijk de fantastische rechten die ter hunnen beschikking staan. getuige: deze uitspraak en de grote hoeveelheid mensen die extreem rechts stemt. Vrije meningsuiting is enorm veel waard, en ge zijt een verwend nest als ge dat niet inziet.

En dries heeft een goed punt daar. Geen enkele indonees die een deense krant leest, er spelen andere belangen.

waarom trekt ge het direct in het andere extreme? Ik haal dit (dat voorbeeld op straat) toch gewoon aan als voorbeeld dat die vrijheid van meningsuiting IMO soms wat te ver gaat en misbruikt wordt door sommige.

Als ik daardoor een verwend nest ben, so be it dan.
Push2005
quote:
Originally posted by Zehra
Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. :whip:

Ik wil niet vervelend doen, maar dat is het net wel... daar gaat persvrijheid net om...

Je moet kunnen relativeren. Christenen kunnen misschien niet lachen met zo'n domme cartoons over de paus of jezus; maar ze reageren wellicht niet zo massaal in groep zo heftig.
Die landen in't midden oosten leggen nu handelsembargo's op tegen denemarken :haha: , hoe dwaas kujje zijn! Ze viseren direct het hele land terwijl het van 1 auteur komt.

En al die aanslagen en blablabla, staat hier volledig los van. Maar onze persvrijheid komt door zo'n debiele incidenten wel in gevaar. Want met zo'n cartoons is NIEKS mis ! Echt nieks !!! Dat moet kunnen gewoon.
Ik heb zo'n prent gezien als cartoon met een zelfmoordenaar die de hemel niet binnenmocht, want er hing een plakaat "Sorry, We ran out of Virgins" ... los van het feit dat dat provocerend kan overkomen is dat gewoon enorm grappig en geniaal bedacht.

Je kunt ze inwendig veroordelen; maar in groep opkomen hiertegen; om zogzegd de Islam weer te gaan eren da is nie waar; die zijn gewoon uit op agressie en dingen kapotmaken... Arme mensen die zo geïndoctrineerd zijn.

Wat zou een wereld zonder godsdienst, met een of andere universele moraal toch zoveel beter zijn :cool:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium