|
|
| Kaidreas |
ik snap niet goed hoe mensen alles zo hard kunnen begaaien, in naam van iets dat mss niet eens heeft bestaan (kheb het hier over alle goden e) als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan.
anyways. ik denk dat een groot deel van de moslims eigenlijk nog niet eens weten waarover het gaat. Indonesie, dat land heeft nu veel last van een burgeroorlog nen hoop mensen willen dat een of ander stuk grond onafhankelijk wordt. die overheid heeft er meer dan voordeel bij om die mensen ff aan iets anders te laten denken, enzo de situatie in hun eigen land wat te bedaren. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Phortastic
inderdaad, ben ik het mee eens.
Die vrijheid van meningsuiting wordt al te makkelijk gebruikt tegenwoordig, ook als het helemaal niet van toepassing is. Ik kom ene tegen op straat en ik roep tegen men kameraad: kijk daar wat een janet. Vrijheid van meningsuiting, toch? :o |
Uhu. Geen vrije meningsuiting => uiten van meningen tegen het regime zijn strafbaar, dus zou dienen "ene" den bak in vliegen. Ge onderschat de waarde veel teveel, en mensen van vandaag zijn zo. Ze onderschatten en misprijzen nogal eens gemakkelijk de fantastische rechten die ter hunnen beschikking staan. getuige: deze uitspraak en de grote hoeveelheid mensen die extreem rechts stemt. Vrije meningsuiting is enorm veel waard, en ge zijt een verwend nest als ge dat niet inziet.
En dries heeft een goed punt daar. Geen enkele indonees die een deense krant leest, er spelen andere belangen. |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Misschien wel, wij provoqueren soms nogal eens graag ja. Da's ons, ja ONS goed recht, mijn overgrootvader is in 1940 gestorven om dat recht te verdedigen. En laat ons eerlijk zijn, moslims ondernemen ook provocerende acties tov het westen he. Denken we maar aan hoofden afsnijden bijvoorbeeld. Hoofden afsnijden >> cartoons. En toch steken wij geen ambassades van iran ofzo in brand. Ergens moet ge toch akkoord gaan dat de reactie overtrokken is? |
gij leest echt wel niet wat ik schrijf eh :rolleyes:
ik zal 't ff zo eenvoudig mogelijk schrijven:
ambassades in brand steken -> NOT GOOD!
mensen doden -> NOT GOOD!
en ik vind niet da je zomaar mag veralgemenen :rolleyes: moslims dit, moslims dat
al da gezever man man :) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
ik snap niet goed hoe mensen alles zo hard kunnen begaaien, in naam van iets dat mss niet eens heeft bestaan (kheb het hier over alle goden e) als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan. |
daar heb ik me dus ook al zeer veel vragen over gesteld. of de figuren in kwestie al dan niet bestaan hebben, daar doe ik geen uitspraak over.. feit is wel dat de eventuele aanwezigheid van een God zich vandaag de dag op geen enkele wijze uit.. en toch is religie de drijfveer in het leven van een gigantisch aantal mensen.
ik kan maar niet vatten hoe een mens zich zo kan optrekken aan een abstract idee.. dat gaat er bij mij niet in. |
|
|
| Tiger777 |
Ik veralgemeen niet. Het waren moslims die de onthoofdingen deden, toch?
Zou gij het kunnen, gewoon iemand random vant straat plukken en door zijn ruggegraat snijden... Het gevoel om het te doen is al vreselijk op een dood beest, laat staan bij een levende mens. Ennieways, ik maak er geen woorden meer aan vuil, de acties die gebeuren nu keur ik af. Gekwest? ok, fine, get over it! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|