|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Xilver
Neeje, maar gaat gij nu ambassades in brand steken en mensen afmaken? I didn't think so...
|
ofcourse not. Dat gedrag kan natuurlijk niet door de beugel. Maar het "alles mag tegenwoordig want tis freedom of speech" vind ik ook niet kunnen. Like i said: als je geen respect meer hebt voor andere mensen/groeperingen/whatever dan eindigt die vrijheid van meningsuiting.
Tis zielig wat nu gebeurt heel dat gedoe en die aanslagen maar aan den andere kant vind ik het ook een positieve kant hebben omdat er nu eindelijk eens wat discussie komt over de vrijheid van meningsuiting en waar die vrijheid eindigt. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Phortastic
ofcourse not. Dat gedrag kan natuurlijk niet door de beugel. Maar het "alles mag tegenwoordig want tis freedom of speech" vind ik ook niet kunnen. Like i said: als je geen respect meer hebt voor andere mensen/groeperingen/whatever dan eindigt die vrijheid van meningsuiting.
|
Eigenlijk eindigt u vrijheid daar waar ge de vrijheid van een ander beknot, niet waar het respect eindigt. Zoals ik zei, maar daar zult ge wel overgelezen hebben, wij (ook gij, niet schijnheilig doen) hebben ALLEMAAL ooit met de paus gelachen. Da's een heilig huisje, wij schoppen tegen heilige huisjes en wij hebben daar plezier aan. Dat recht hebben wij, u voorouders zijn voor dat recht gestorven! Vrijheid van meninguiting is iets waar we trots op mogen zijn. Scheiding van kerk en staat, vantzelfde. Da's niet iets dat we zomaar mogen inknotten omdat we toch maar niet met moslims mogen lachen. Godverdomme zeg, leert eens de dingen relativeren. Ok, toon ongenoegen, das ook vrije meningsuiting. Door ambassades in brand te steken of meningen te beperken, knot je wél de vrijheid van een ander in. |
|
|
| Zehra |
Ik vind die aanslagen allemaal ook erg hoor... Maar je moet hier ook niet veralgemenen eh. Ik ken ook moslims die niet kunnen lachen met die cartoons, die gaan nie echt mensen aanvallen en gebouwen in brand steken :rolleyes: Das echt wel n minderheid die zo reageert hoor.
Ja we leven mss niet meer in 1367 maar dat wil ook niet zeggen dat je dmv cartoons of zogezegde humor een ganse groep (de moslimgemeenschap) moet voorstellen als terroristen. Je moet 't in zn geheel bekijken. De laatste jaren wordt de Islam door 'God bless :rolleyes:'-Amerika geprofileerd als 'teh enemy' enzovoort met als gevolg dat er wrijving is tss moslims en niet-moslims (zal ik maar zeggen)... Je gelooft 't mss nie, maar de vooroordelen die de mensen dan krijgen ivm moslims is echt erg. Zie maar naar mij, je kan mij bijna geen moslim noemen, maar de reacties die ik soms krijg :rolleyes:
Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. :whip: |
|
|
| Tiger777 |
| quote: |
Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. |
Misschien wel, wij provoqueren soms nogal eens graag ja. Da's ons, ja ONS goed recht, mijn overgrootvader is in 1940 gestorven om dat recht te verdedigen. En laat ons eerlijk zijn, moslims ondernemen ook provocerende acties tov het westen he. Denken we maar aan hoofden afsnijden bijvoorbeeld. Hoofden afsnijden >> cartoons. En toch steken wij geen ambassades van iran ofzo in brand. Ergens moet ge toch akkoord gaan dat de reactie overtrokken is? |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Zehra
Anyway, wat ik wil zeggen is... Die cartoons hebben niks te maken met vrijheid van meningsuiting imo. Dat is gewoon mensen uitdagen en vijandigheid uitlokken. :whip: |
inderdaad, ben ik het mee eens.
Die vrijheid van meningsuiting wordt al te makkelijk gebruikt tegenwoordig, ook als het helemaal niet van toepassing is. Ik kom ene tegen op straat en ik roep tegen men kameraad: kijk daar wat een janet. Vrijheid van meningsuiting, toch? :o |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|