|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by Zehra
alsof de Islam de oorzaak is van al het kwaad in de wereld (zijn uw woorden vanuit de COR ;)). |
toch wel van een groot deel momenteel |
|
|
| CygnusX |
| Op aanvraag heb ik er een aparte thread van gemaakt. Ga verder en hou het beschaafd aub ;) |
|
|
| Bertn |
| de eerste twee doden zijn gevallen door de acties en protesten.. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Op aanvraag heb ik er een aparte thread van gemaakt. Ga verder en hou het beschaafd aub ;) |
Zolang jij hier niet te veel komt moet dat wel mogelijk zijn, ja :p
Ik las vandaag ook in de gazet dat Turkije er ook vrij verdeeld over is; de minister van buitenlandse zaken reageerde scherp tegen de europe kranten, dit zal hun toetreding tot de unie niet bevorderen |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
toch wel van een groot deel momenteel |
Ach jeezes wees toch eens niet zo kortzichtig :rolleyes:
Kvind het ook niet kunnen dat er zo heftig gereageerd wordt over die cartoons, kbedoel, wij lachen met de paus, met christenen, met gehandicapten, met homo's, en wat nog allemaal. Onze vrijheid van meningsuiting laat toe dat we met alles mogen lachen, en er wordt geen enkele bevolkingsgroep of godsdienst geviseerd. Uw verontwaardiging uiten op een civiele manier, totaal mee akkoord, dan zal er sneller een verontschuldiging volgen, en zal het niet snel meer gedaan worden. Maar dit geweld heeft gewoon het tegenovergestelde effect. De massa denkt nu "ziet ge nu wel, ze zijn exact wat die cartoons voorstellen, een stel terroristen".
Ik snap best wel dat er geschokt en verontwaardigd gereageerd wordt, hoewel ik het enorm overdreven vind, maar da's mijn mening. Het is echter een minderheid die haat en geweld prediken, en die ambassades in brand steken, maar zij worden natuurlijk breed uitgesmeerd in het nieuws. Maar hoor je mij zeggen dat de islam daarom de oorzaak is van het kwaad in de wereld? Dat is godverdomme bull, kerel. Elke godsdienst, elke sekte, elke bevolkingsgroep heeft zijn fundamentalisten.
De islam steunt op 5 pilaren. De 6e pilaar, de jihad, wordt niet eens erkend door 99% van de moslims. Maar die ene procent, die haalt wel het nieuws natuurlijk. Daaruit vloeit nu die algemene angst en haat tov de islam uit voort. Informeer jullie eerst inplaats van direct te gaan liggen verkondigen dat de islam de verpersoonlijking is van het kwaad. Op het nieuws zal je natuurlijk niets horen over de wandaden van andere godsdiensten of bevolkingsgroepen, want nu is de islam de grote vijand, en wij kunnen niets verkeerd doen natuurlijk.
Point being: tegen de muur met elkeen van die gasten die, in naam van eender welk geloof, gebouwen in brand steken en mensen vermoorden, die klootzakken zijn voor mij het laagste van het laagste. Maar steek het niet op de hele gemeenschap, terwijl het maar een klein deel is. Dat klein deel moet geviseerd worden, en uitgeschakeld, maar heb toch wa respect voor de mensen die op een vreedzame manier hun verontwaardiging uiten en hun godsdienst beleven. De islam is niet de oorzaak van alle kwaad in de wereld, bepaalde mensen (in alle godsdiensten) zijn de oorzaak van het kwaad in de wereld. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|