|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Maar ik ga stoppen met dingen te herhalen, ander ruk ik weer dingen uit hun context enzo, weet ge... Ik heb daar schrik voor gekregen |
Bon, net het topic in de COR over die cartoons en vrijheid van meningsuiting gelezen, en wat ge daar allemaal uit uw bakkes kraamt, man man, ge moest u schamen. Vergeet wat ik zei over geen statements maken over uw politieke voorkeuren, ik bedoel het nu effectief zoals gij het initieel begrepen had.
Man man, ongeloofelijk... |
|
|
| Zehra |
En uw posts, Tiger, in die thread in de COR bewijzen ook voor 100% da je niet veel weet over de Islam en de onderwerpen er rond...
Uw uitspraken over de Jihad & de positie van vrouwen volgens de Islam zijn voor mij een groot bewijs daarvan.
Ik zou zeggen: google wat en lees er over :) en neem niet zomaar alles wat je hoort/leest & ziet in kranten/TV aan als karakteristieken van de Islam... Want meestal worden de negatieve dingen uitgesmeerd & getoond alsof de Islam de oorzaak is van al het kwaad in de wereld (zijn uw woorden vanuit de COR ;)). |
|
|
| Synthesia |
Amai, k'heb gisterenavond weer een hevige discussie gemist, spijtig :p
| quote: | Originally posted by Kaidreas
ik snap niet goed hoe mensen alles zo hard kunnen begaaien, in naam van iets dat mss niet eens heeft bestaan (kheb het hier over alle goden e) als ik al die mensen soms zie blijten op tv omdat ze de paus zen muts hebben gezien. damn dat ge daar zo in kunt opgaan.
anyways. ik denk dat een groot deel van de moslims eigenlijk nog niet eens weten waarover het gaat. Indonesie, dat land heeft nu veel last van een burgeroorlog nen hoop mensen willen dat een of ander stuk grond onafhankelijk wordt. die overheid heeft er meer dan voordeel bij om die mensen ff aan iets anders te laten denken, enzo de situatie in hun eigen land wat te bedaren. |
Ik deel dezelfde mening als den Dries,...k'snap ook niet hoe mensen zo over-gevoelig/touchy/sensitive over zo iets kunnen zijn (edit: eigenlijk snap ik het wel maar ik ben het er niet mee eens)...als hun godsdienst en zo-gezegde spiritualiteit zo sterk is dan moeten ze deze materiele afbeeldingen toch makkelijk aan de kant kunnen laten liggen. Maar ja, zo zitten de meeste (simpelere) mensen niet in mekaar, maar de geschiedenis herhaald,...mensen die overgaan tot geweld of extremisme zijn juist degenen die hun geloof het minst snappen, dezelfde zotten die anderen zullen doden of bekeren met de Koran of de Bijbel in hun hand.
Langst de andere kant is het misschien wel zo dat het toch niet zo een goed idee was om zulke afbeeldingen te publiceren omdat de meeste lezers toch niet weten hoe dit te relativeren en te zwart/wit denken, met als gevolg minder verdraagzaamheid en meer haat.
Off-topic: Amai Zehra ge zijt lang opgebleven op ne maandagavond :p |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Bon, net het topic in de COR over die cartoons en vrijheid van meningsuiting gelezen, en wat ge daar allemaal uit uw bakkes kraamt, man man, ge moest u schamen. Vergeet wat ik zei over geen statements maken over uw politieke voorkeuren, ik bedoel het nu effectief zoals gij het initieel begrepen had.
Man man, ongeloofelijk... |
+1
ik heb geen probleem met harde standpunten over de islam (alle godsdiensten zouden moeten verboden worden) maar ge moet ni zomaar liggen roepen met stellingen die niet onderbouwd zijn |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Off-topic: Amai Zehra ge zijt lang opgebleven op ne maandagavond :p |
:D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|