return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 
Discussie : Deense cartoons

Phortastic
quote:
Originally posted by Tiger777
Verklaar uzelf nader. Ja, jasper is arrogant. Laatste gevecht dat ik met hem had komt hij af met 10 jaar universitaire ervaring... Das arrogant. Doe ik uit de hoogte als intellectueel geschoold mens?
"Ik wil mijn prille schoolresultaten gerust naast al die van jullie tesamen leggen." Da's arrogant, maar ik heb dat nog nooit in een welke discussie ooit gebruikt/misbruikt. Trouwens, ge speelt op de persoon.

uw manier van discussie voeren komt enorm arrogant over ja. net of ge zelf den oorlog hebt meegemaakt en hier spreekt in naam van alle oudstrijders. En dan van die als verwend nest hier en dat daar. Komt imo nogal arrogant over ja. Gij denkt ENORM zwart-wit. Tis echt ongelooflijk, heb zelden zo iemand zwart-wit zien discussieren.
Tiger777
^^ if you say so. Ik heb daar geen problemen mee. Ik wil u niet overtuigen:p

Eigenlijk zou het toch veel makkelijker zijn als ik zou vinden dat het inderdaad allemaal niet kan he. Iedereen hier zou mij leuk vinden ipv arrogant of zwart-wit. Merkwaardig.
Dark Apostle
Seg mensen ben ik het alleen of is het jullie opgevallen dat de hevigste onrusten zijn begonnen in landen die zelf op hete kolen zitten?

Iran: wel die hebben problemen genoeg, hoef ze nimeer op te sommen
Syrië: heel de kwestie met Libanon, dat nu ferm terug in hun gezicht slaagt
Palestina: Hamas dat op de vingers wordt getikt en gewezen wordt dat ze nu verantwoordelijkheid moet oppakken voor hun daden.

En ik weet nu ook van mensen uit Denemarken, dat de problemen zijn onstaan nadat er mensen die al jaren artikels waar ook maar 1 letter kritiek tov Islam of Moslims stond hebben bijgehouden en afgeleverd in de bovenstaande landen met de bewering dat ze allemaal verband met elkaar hielden om zo expres rellen uit te lokken.
Dat een heel deel van de nieuwsbeelden die we geserveerd krijgen in scene zijn gezet, daar twijfel ik ook niet over. 1 ding is voor mij duidelijk, er zijn een heleboel mensen die precies alles op alles willen zetten op serieuze globale conflicten uit lokken.
En dan wijs ik niet alleen naar exremistische moslim groepering, maar ook naar democratische westerse regeringen.

Het wordt tijd dat de wereld wakker wordt en stopt met te geloven dat die arrogante zakken die voor leiders der naties en religies moeten doorgaan ook maar iets menen van wat ze zeggen. Die willen alleen zoveel mogelijk conflict en zo snel mogelijk.

De eerste kruistochten/ jihad/ "het equivalent voor andere totalitaire godsdiensten" zijn uitgemolken, het imperialisme is uitgemolken, het hyper-nationalisme is uitgemolken en de koude oorlog heeft ook zowat zijn charme verloren...dus in ware hollywood stijl beginnen ze aan de remake van een oud conflict, yep de Kruistochten/ Jihad/ "het equivalent voor andere totalitaire godsdiensten".

En voor mensen hier groen uitslaan. Ja ik weet dat noch Islam, noch het Christendom of ender welke andere godsdienst oorlog en moord predict (ahja een godsdienst kan alleen groeien met levende, niet met lijken), maar om een of andere manier trappen genoeg mensen er nog steeds in, desondanks al miljarde jaren van evolutie.

Er is wel een punt dat ik vind ivm met Moslims. Ze moeten zich eens dringend beginnen ontvoogden van "blinde gehoorzaamheid", teveel van hun leiders misbruiken dat principe om zelfs rijker te worden.
In de Kerk noemde dat "vroom en kuis zijn", maar het Vaticaan lijkt bij mijn weten alles behalve vroom en kuisheid was in den tijd daar ook niet bepaald een prioriteit. Nen mens zou denken dat je iets kan leren uit andere hun fouten, blijkbaar niet.

Goed bezig dierbare wereld!
Jasperovitsj
quote:
Maar doe gerust verder, polarizeer maar.

Leest gij uw eigen posts eigenlijk? Niks nuance, niks empathie, alleen pure polarisatie van standpunten en groepen. Ik zou u een interessante cursus over disowning projection kunnen geven, dat misschien uw ogen kan doen opentrekken ;)
Ik polariseerde u trouwens niet met die uitspraak, ik maakte gewoon de vergelijking tussen uw manier van discussiëren en een bepaalde politieke partij die net op dezelfde manier mensen probeert te overtuigen. Waarmee ik dus ook totaal niks wil zeggen over uw politieke overtuigingen, want die laten mij redelijk koud. Het ging hem om uw manier van standpunt verdedigen, that's all.

quote:
De toon.. daar moet ik nu eens mee lachen. Subjectiviteit.

Toon is niet subjectief, toon kan evengoed vervat zitten in de manier waarop uw zin is opgebouwd en de woorden die ge gebruikt, en vooral de woorden die ge NIET gebruikt. Als ge dan toch aan zinsontleding wou doen, there you have it ;)

quote:
Wel, laten we het omkeren. De 99.9999% die géén spotprenten over mohammed tekenden... houden de betogers daar dan positieve rekening mee..?

Dat is volkomen waar, maar wat heeft dat te maken met mijn commentaar op uw woorden? Omdat zij tegen ons allemaal betogen moeten wij hen allemaal koppensnellers noemen? Want dat is ongeveer wat ge met deze omgekeerde redenering lijkt te zeggen...

quote:
Originally posted by Tiger777 En dat gelul... Toont maar hoe verwend je wel bent. Hebben we dat gezien? Als 10 jaar gezamelijke intellectuele affiniteit dat zegt, dan zal dat wel zo zijn he,

Aha, weeral het "verwend" argument. Hoezo ben ik verwend? Hoezo is Phortastic verwend? Hebben wij het soms beter dan u, en op welk gebied doelt ge dan? Ik snap niet goed wat dit hier komt doen in de discussie, buiten misschien om persoonlijk op mensen af te geven en daarbij te verdoezelen dat ge eigenlijk geen punt hebt?

En beetje typerend dat ge die uitspraak van de 10 jaar universitaire ervaring uit de originele context rukt en die als discussiestopper gebruikt. Wat ik toen met die uitspraak bedoelde, was dat het lichtelijk arrogant is om de mening van mensen die veel ervaring ter zake hebben af te doen als gezever, terwijl ge zelf daar nauwelijks ervaring in het domein in kwestie tegenover kunt stellen. Of om het duidelijker te maken: ik ga toch niet tegen Zehra zeggen dat haar kennis over economie zever is en dat ze niet zo arrogant moet doen als het over economie gaat. Ik ga toch niet tege Xilver zeggen dat hij geen zak van webdesign kent en dat zijn commentaar intellecuele bull is? Ik ga toch ook ni tegen TOR zeveren dat zijn Spaanse vertaling op niks trekt terwijl ik zelf geen deftig Spaans kan spreken. Ik ga toch niet tegen u ingaan en zeggen dat alles wat ge zegt over dieren dikke zever is en dat het feit dat ge studeert voor dierenarts nog niet wil zeggen dat ge er meer van kent dan mij? Hoe belachelijk zou da zijn?
Met zogenaamde feiten komen aandragen is makkelijk, maar als iemand met meer ervaring in een domein u dan terecht wijst met de juiste feiten is het belachelijk om dat dan af te doen als "universitaire arrogantie". Ik vind het eerder arrogant om de mening van 3 mensen uit een bepaald vakdomein toch te blijven afdoen als complete bull....
En mind you, ik heb het hier over FEITEN, niet over OPINIES. ;)

quote:
maar mijn gedachtegangen weerleggen kunt ge blijkbaar niet.

Ik - en andere met mij - hebben het voorbije uur nochtans niet anders gedaan :)

quote:
En we wijken weer af.

Waarvan?

Die afleidingsmanoeuvres toch, heerlijk :)
Tiger777
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik snap niet goed wat dit hier komt doen in de discussie, buiten misschien om persoonlijk op mensen af te geven en daarbij te verdoezelen dat ge eigenlijk geen punt hebt?

Neje, da zou ik gans anders doen :p

Feit dat ik tegen u inging, was gewoon mdat ik ook niet wist wat ge deed he. Na die opmerking van de gezamelijke 10 jaar universitaire ervaring heb ik uuw inzichten toch ook niet meer aangevallen? Meer zelfs, keb de mijne zelfs lichtelek bijgesteld... :eek:

We wijken af van de zaak naar mij. Geen afleiding, integendeel.

Doet mij hier allemaal denken aan een toespraak van de burgemeester. Aan allen die tegen mohammedprentjes zijn proficiat. Aan allen die tegen mohammedprentjes zijn...euh... ook proficiat.

Nog zoiets, naar ik verneem protesteerd men niet tegen het feit dat spotprent 1 de islam als terroristisch moet voorstellen, maar eerder het feit dat men met mohammed lacht.. Jama, verbeter mij als ik het verkeerd voorheb. Ik ben niet van slechte wil zenne. Ik heb een beeld, ik kan dat nuanceren maar tot nogtoe slaagt niemand daarin... wat Dark apostle zegt kan ik volgen.
Ik vind het merkwaardig dat deze protesten nu zo plots komen, net nu met die problemen rond iran en hamas in palestina...

Eigenlijk heb ik hier al veel nuttege leertijd mee verspeeld :( Naja,geen van beide zijn leuk, maar goe, de neus zit boven de boeken, dus ik kan mezelf wel sussen dat ik toch een beetje leer :p Wete wa, laat ze protesteren, ik woon in een boeregemeente, geen kans dat hier geradicaliseerde moslims zitten. Ik zit toch veilig.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium