return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 
Jag vill ha billig DJ Utrustning.....

Trancefella
quote:
Originally posted by Jre
Jag kan bara säga att. efter nått år med dina cd spelare
så kommer du vilja gå över till Vinyl....

Den känslan jag är ute efter.. Total Kontroll
kan jag inte uppnå när jag mixar med cd..
Känns som om "CD dj´s" är så himla tråkiga..
De lyckas beatmatcha på 10 sek pga all elektronik
sedan står de bra där och väntar 3-4 minuter på att få
byta låt.. NAJ säger jag! Vinyyyyyyyyyyyyl!

/ Jre

så sant!! cdj's är torra och kalla, därmed basta och inga klagomål.
ska man dj:a, så är det vinyl som gäller! :D :)

men cdj's är inte enbart satans redskap. man kan juh bränna nått stycke man "komponerat" på skiva och sedan lätt o snabbt spela på cdj:n, typ nån röst eller nån effekt, såklart även låt.
men känslan är SÅ obeskrivbar när det gäller vinyl!! det kan man leva på i minst 1 evighet :)
mindshooter
Jo men det är det att jag har itne råd med vinyl i längden. Dessutom har jag hört som sagt att många kör med CD också...t.o.m PvD....
Jag förstår att det är mkt skönare med vinyl och detta kommer jag kunna testa i skolan i 2 år framåt. Men det är så jävla skönt att ha friheten att mixa den musik jag VILL och inte den jag får tag på!

Helt okänsligt är det väl inte heller....Man måste juh ha känslan att pitcha det hela...sen använder man väl ett hjul för att få den på rätt plats...som en mini vinyl....eller?
Gaby
Priset för de bra grejerna ligger runt 10000-14000. Jag köpte mina grejer på avbetalning så det känns inte så hårt ;)

Denon rekommenderar jag. Massor med extra finnesser iafll du vill pyssla med lite extra effekter. Vinyl känns mer äkta men cd ger en annan frihetskänsla när det kommer till musik och pröva nya effekter. ;)
Gaby
quote:
Originally posted by Gaby
Priset för de bra grejerna ligger runt 10000-14000. Jag köpte mina grejer på avbetalning så det känns inte så hårt ;)

Denon rekommenderar jag. Massor med extra finnesser iafll du vill pyssla med lite extra effekter. Vinyl känns mer äkta men cd ger en annan frihetskänsla när det kommer till musik och pröva nya effekter. ;)

Följ me' Daniel och hälsa på mig så kan du få testa denon 2600 om du vill ;)
mindshooter
quote:
Originally posted by Gaby

Följ me' Daniel och hälsa på mig så kan du få testa denon 2600 om du vill ;)

Mkt mäjligt att jag gör det nån gång!

Vi snackar 10.000 för HELA paketet körklart alltså?
Spelare, mixer, högtalare etc?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden