return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
Kwaliteit en duurzaamheid zelf-gebrande cd's

Aurélie
Ik vroeg me af wat nu eigenlijk de beste cd's zijn om muziek te branden en kopiëren. Of is er geen groot kwaliteitsverschil ? Dit alles eigenlijk met het oog op het feit dat ik binnen 20 jaar mijn gebrande cd's nog wil beluisteren ;). Ik hoorde onlangs dat een cd na een 20-tal jaar oxidatieplekken begint te vertonen en bijgevolg niet meer bruikbaar is. Vind hier niks over terug. Prietpraat of niet:)? Iemand enig idee hierover :o? En gaat de dvd de cd ooit vervangen ?
pooley
Wat ge zeker moet doen is u cd's(muziek dus) branden op een lage snelheid, dat voorkomt skipping etc...

edit: cd's kunnen al na 2 jaar kapot gaan, niets aan te doen. Dvd's zijn kwetsbaarder dan cd's omdat ze 'drukker' beschreven zijn.
Hoe langer bewaren: cd's van een a merk pakken, ze niet te lang onbeschreven laten dus geen mega reserves aanleggen en om corrosie te (proberen) voorkomen, cd's pakken met een goudkleurige reflectielaag...
Nog nen tip, pakt er van 650mb, hoe minder derop geschreven wordt, hoe langer ze meegaan.

hoe schrijven: disc at once gebruiken, geen multisession, sluit de cd af, zoals ik gezegd heb, op max 8 , kzou liever zelfs 4speed pakken.
djcresto
zoiezo zit er al veel brol tussen de lege beschrijfbare cd's. Heb toevallig gisteren ene opgezet van 1999 en die kwaliteit was toch nie alles meer.
Bertn
test aankoop heeft daar eens onderzoek naar gedaan. resultaten waren dat veel merken maar 2 jaar meegaan:o
Aurélie
Iemand abonnee bij test-aankoop ? Artikel staat nl hier http://www.test-aankoop.be/map/show/103197.htm :(

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium