return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 
Kwaliteit en duurzaamheid zelf-gebrande cd's

InTeXoR
'k gebruik meestal sony, nog nooit problemen mee gehad. in't weekend eens testen hoe het gesteld is met mijn oudste gebrande cd's (ik schat 5 jaar oud ofzo).
domineesje
quote:
Originally posted by pooley
Wat ge zeker moet doen is u cd's(muziek dus) branden op een lage snelheid, dat voorkomt skipping etc...

edit: cd's kunnen al na 2 jaar kapot gaan, niets aan te doen. Dvd's zijn kwetsbaarder dan cd's omdat ze 'drukker' beschreven zijn.
Hoe langer bewaren: cd's van een a merk pakken, ze niet te lang onbeschreven laten dus geen mega reserves aanleggen en om corrosie te (proberen) voorkomen, cd's pakken met een goudkleurige reflectielaag...
Nog nen tip, pakt er van 650mb, hoe minder derop geschreven wordt, hoe langer ze meegaan.

hoe schrijven: disc at once gebruiken, geen multisession, sluit de cd af, zoals ik gezegd heb, op max 8 , kzou liever zelfs 4speed pakken.

mss een goede tip van op lage snelheid te branden, maar dat duurt effe he, en ons domi heeft er nie veel geduld
die andere tips zal ik me eens aan proberen te houden
domineesje
quote:
Originally posted by Synthesia
Ik ga meestal altijd voor Sony of TDK, ietske duurder maar nog nooit problemen mee gehad en k'weet dat dat 2 kwalitatieve goede merken zijn. Kijkt ook eens naar deze tabel:

http://www.cdmediaworld.com/hardwar...ality%20Results

wel die van ons zeit ook juist, met ons tdk hadden we die probs niet
pooley
Domi, ads echt belangrijk ze, heb het al willen merken in mijn auto :/

Gewoon voordat ge ff weggaat of whatever gaat doen, cd'ke branden :-)

Op zwakkere pc's best ook niet teveel openlaten wanneer ge brandt, en ni teveel op de pc bezigzitten.
Tiger777
ik gebruik yushimi of een of ander goeikoop merk van CD's... Feit is wel dat daar rap krassen inkomen, ma foert, ik geef maar 20frang aan ne lege CD :haha:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium