|
|
| Toni_D2 |
| Trager is altijd beter. Zegt mijn vriendin ook altijd, hè Jasperovitsj. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Giesber
CD's die gebrand zijn op 52x zullen het inderdaad even goed doen als CD's die gebrand zijn op 16x, maar toch bevatten de CD's veel meer fouten als ze gebrand zijn op 52x. Deze fouten worden gecorrigeerd door de foutcorrecties, maar als er door de ouderdom meer foutjes op de CD komen, zal de CD geband op 52x dus vlugger onleesbaar worden (vanaf een bepaald aantal fouten zal de foutcorrectie natuurlijk niet meer werken).
Het lijkt dus maar alsof de brandsnelheid niets uit maakt, omdat de fouten gecorrigeerd worden. |
Ik zeg ook niet dat het niets uitmaakt ;) Ik zeg alleen maar dat het voor de duurzaamheid niet zo interessant is omdat andere factoren veel grotere invloed hebben... Je kan beter een goeie CD op volle snelheid branden dan een goedkope op 1 speed :) En dan nog is het dus ook afhankelijk van de brander die je gebruikt. Een goedkope brander schrijft op lage snelheid misschien net zoveel fouten als een goeie op hoge snelheid...
Tis allemaal relatief joh. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|