|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Anyway, wat ik dus eigenlijk wou zeggen :p
Ge hebt zeker recht op een eigen mening, net zoals eender wie hier. Maar doe aub niet zo neerbuigend over de mening van mensen met meer baggage dan u, ook al gaat die mening lijnrecht tegen de uwe in. :) |
Ik reageer zo radicaal omdat het echt belachelijk is dat er beweerd wordt dat er in trance van nu niemeer zoveel gevoel zou zitten als vroeger. Het is alsof de mensen die al "een grotere trancebagage" hebben neerbuigend doen over de platen die nu uitkomen met een air" was het maar zoals vroeger"
Stel dat er vroeger in een fictief jaar, voor 2000,150 platen uitkwamen die uw wildste fantasieën bevredigen; dan is dat nu niet anders zo. Het verschil is dat er nu 2500 platen uitkomen en je moet de 150 goeie er maar zien uit te halen. Maar trance gaat er zeker niet op achteruit; integendeel... en trance is nog steeds gevoelsmuziek, of dat nu mooi afgeproduced is of nie
En als ik luister naar trance van pakwek 1997 en nu anno 2004-2005 is de kloof van evolutie zó groot; dat het geen wonder is dat de toenmaligen hun muziek zo goed vonden en die van nu niet meer. Het is gewoon wat uiteengegroeid; dat heb je in de punk ook zo
Een ding staat vast; het komt niet meer terug !
En wees gerust; kzal voortaan niemeer diegenen tarten die zo hunkeren naar de oude sound; als ze maar niet beweren dat de helft uit 2005 kutplaten zijn |
|
|
| dj Elof |
Euhm... ik kan er toch niet mee akkoord gaan. Ik beluister trance al vanaf 1995 denk ik. Ik heb de boom meegemaakt in 1997 (Zillion - may it rest in peace) tot 2000. Wel, ik ben al die oude platen zo kotsbeu, maar dan echt koooootsbeu gehoord. Het spijt me M.I.K.E., maar door overkill is de kracht van Push - Universal nation voor mij totaal verdwenen. Zeker alle verkrachte versies er nog aan toe.
Ik deel de mening dat trance nog nooit zo goed geklonken heeft als nu. Het enige verschil is dat er overproductie is. Je moet ook rekening houden dat vroeger er maar een paar mensen mee bezig waren. Nu heeft elke kleine uk van 15 een producer programma op zijn PC staan. Via het internet is het perfect mogelijk om slecht geproduceerde platen te hypen. Maar... kwaliteit drijft boven. Als ik de ASOT Yearmix hoor zijn er weinig platen die mij niet konden boeien verleden jaar. Maar een Lovetheme dusk of Killa, my cup of tea completely.
Kippenvel krijgen van platen.... tja, daar is het bij toch ook om te doen hoor. Net zoals ik de eerste keer Delerium - Silence hoorde (en nog perfect weet in welke mood, omgeving en mensen ik aanwezig was) herinner ik mij dit jaar ook de eerste keer dat ik DJ Tiesto - UR (Junkie XL remix) hoorde. Ik kreeg de promo in Music Man van Armin van Buuren - Shivers in die speciale versie (ben de remix naam kwijt). Man, zo vet gewoon... (zoals onze buren zeggen). Ik legde die plaat op in discotheek Famous, ik dacht maart 2005 ongeveer. Al mijn lichaamshaar kwam steil recht :haha:
En zo kan ik nog tientalle nummers opnoemen. Zelfs dj Tiesto met Traffic of Adagio for strings.
Maar ik begrijp dat mensen die vroeger trance goed vonden nu minder hun gading vinden. Waarom? Omdat de échte hitjes uitblijven. Trance is terug underground aan het worden. Ik geef het je op een blaadje: moest Universal Nation nu vandaag voor de eerste keer gereleased worden, het zou ook niet zo hard aanslaan als toen. Met alle respect naar M.I.K.E. , want ik bedoel hiermee niets op zijn productie. De tijdsgeest op dit ogenblik zit gewoon elders bij de clubbers/muziekfreaks.
Om verder te zagen: Airwave - Progressive aggresive (Antidote's electrofied remix). Geen trance pur sang, maar wat een nummer! De cross over is zo geslaagd. Ik durf wedden dat het nummer in België weeral zal passeren zonder dat er een haan naar kraait. Waarom? Omdat er niets of niemand aandacht aan besteedt (ik bedoel hiermee de media).
Gisteren was ik op TopRadio en kreeg de toon te horen voor volgende week: DJ Coone - Reverze, the anthem. Ik heb enorm veel respect voor dj Coone, echt waar, die gast heeft 'm opgewerkt zoals geen ander. Nu, het nummer is een pure jump plaat en zal zo gehyped worden dat het gegarandeerd in de Dance Top 20 op nr. 1 zal verschijnen. Mensen kopen of beluisteren ook muziek omdat de massa dat doet. Dat is nu éénmaal een feit. |
|
|
| Shadowkid |
+1 voor Elof
Ik beoordeel trance nummers ook nog steeds op het gevoel dat ze mij geven. En ik moet zeggen dat er dit jaar en vorig jaar toch wel wat tracks waren die mij kippenvel of weet ik veel wat bezorgd hebben. Als ik denk aan Aerodrome - Tribute to the past, die plaat staat voor eeuwig bij mijn favo platen, daar zit een pak emotie in vind ik, of dit jaar Zocalo, Solitude, Confirmation,... die hebben mij allemaal serieus kippevel bezorgd. Het verschil is dat er ook heel veel tracks zijn die dat niet doen. Het is zoals Elof zegt, er wordt gewoon meer geproduceerd, waardoor je meer moet zoeken naar de tracks die je aanspreken. Maar er zijn zeker nog trance nummers waar heel veel emotie en melodie in zit, en zo hoort het ook want daar draait trance voor mij rond.
Het feit dan dat mensen de periode voor 2000 zo subliem volgen, ligt volgens mij ook aan het feit dat iedereen evolueert en dus ook u smaak voor muziek. En bij sommige is dat mss al uit nostalgie omdat ze toen een van de leukste perioden uit hun leven hebben gehad. Dat speelt ook allemaal een rol in de manier waarop je naar nummers van vandaag kijkt. |
|
|
| CygnusX |
Ik volg Push & co, de kwaliteit is er nog altijd, het is alleen moeilijker te vinden omdat er zoveel is.
Maar ik kan Jasper & co begrijpen dat ze de huidige trance niet meer zo appreciëren. Ik denk dat dat komt door smaak die deels in een andere richting is gegroeid of doordat de huidige nummers niet meer aan de verwachtingen voldoen. Die verwachtingen liggen onbewust heel hoog. Moest er nu een nieuwe Universal Nation uitkomen, dan zou die volgens mij nooit zo'n hit worden, om de simpele reden dat de verwachtingen nu hoger liggen.
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Maar doe aub niet zo neerbuigend over de mening van mensen met meer baggage dan u, ook al gaat die mening lijnrecht tegen de uwe in. :) |
De pot verwijt de ketel? :p ;) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Push2005
Stel dat er vroeger in een fictief jaar, voor 2000,150 platen uitkwamen die uw wildste fantasieën bevredigen; dan is dat nu niet anders zo. Het verschil is dat er nu 2500 platen uitkomen en je moet de 150 goeie er maar zien uit te halen.
|
daar heb je wel een punt
| quote: | En jullie stellen als criterium voor een goed nummer dat het je kippenvel moet geven ? Wat is dat voor iets raars; kzou zeggen ga het dan niet meer in de uplifting trance zoeken idd
Er zijn platen die me kippenvel geven; en das mooi meegenomen; maar daar beoordeel ik totaal geen platen op ze |
dat is idd deels wat ik als basis gebruik voor de beoordeling van een nummer.. het hoeft niet per se kippenvel te zijn, maar het moet iets met me doen, al is het maar een milde glimlach op het gezicht of, in het geval van tech-trance, dat ik spontaan op en neer begin te bewegen. als ik tegenwoordig naar ASOT luister, heb ik dergelijke reacties amper drie of vier keer maximum, terwijl ik vroeger tijdens het overzicht van de dance charts op StuBru of Topradio van begin tot einde enthousiast was. veel heeft uiteraard met persoonlijke smaak te maken, maar toch denk ik dat er vroeger precies minder aan een formule werd vastgehangen. de meeste nummers hadden iets unieks, terwijl dat naar mijn gevoel nu minder het geval is, omdat veel producers een bepaalde sound trachten te kopiëren en tegelijk beter te maken.. maar hoe voller het nummer klinkt, hoe leger het in wezen is.
nu ja, het blijft moeilijk om een algemeen beeld te scheppen natuurlijk. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|