|
|
| Pheatus |
Het is al langer een ideetje van me, maar het zou leuk zijn moesten we wat ideetjes kunnen uitwisselen omtrent het producen.
Wat voor materiaal gebruik je, welke software, monitors, interfaces, noem maar op...
Heb je vragen omtrent VST's, samples, compressors, equipment,... vraag gerust. Ikzelf ben geen zo'n grote kenner, maar er zitten hier mensen met jarenlange ervaring :).
Iets wat misschien nog kan volgen uit deze thread: een nieuwe BETA-theme ;). Allemaal samen werken aan dé ultieme plaat :p.
Ikzelf gebruik momenteel FL Studio. Ik was vroeger fervent aanhanger van Reason (en ReBirth offcourse :)) en vond zelfs het toenmalige Fruityloops echt onhandig om mee te werken. Maar toen Jack vertelde dat het echt een goed programma was, die ook VST's ondersteunde ben ik FL Studio eens gaan verkennen. De eerste keer dat ik echt met FL Studio werkte, was trouwens samen met Kevin op de dag van de BETA-party :).
@Wim, ik twijfel momenteel om de v6 aan te kopen. Ben aan het twijfelen tss de XXL edition of de gewone producer edition. Ik gebruik SimSynth, Sytrus,... enzo niet zoveel dus in feite heb ik met de producer edition genoeg? Of wat raad jij aan?
Trouwens, wat is jou studio setup zowat? Qua monitors/interfaces/synths?
Momenteel werk ik via een oud midi-keyboard aangesloten op m'n dj-console, richting FL Studio. Dit werkt niet zodanig goed, omdat de console nogal 'lag' genereerd op de midi.
De beste VST-plugins zijn voor mij: Vanguard, Korg Legacy Collection, Absynth, FM7,...
In de nabije toekomst wil ik graag:
- Goeie monitors qua prijs/kwaliteit
- PreSonus Firefox audiointerface
- Een CME UF7 midi-keyboard
Goeie basissetup? Graag wat meningen graag :) |
|
|
| mellow_head |
| Bestaat hier al gene thread van? |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| quote: | Originally posted by mellow_head
Bestaat hier al gene thread van? |
yup :p |
|
|
| TOR |
heb je eigenlijk ooit al een nummer afgewerkt met FL Seba? :)
zelf heb ik nog niet de tijd gehad om me erin te verdiepen, maar qua geluidskwaliteit heeft FL sowieso een streepje voor op Reason. alleen vind ik de interface vrij vervelend. Reason is op dat punt veel gebruikersvriendelijker.
en een derde BeTA-party vraagt een derde theme, dat is waar :D
onlangs een nieuwe track begonnen met de BeTA-party in het achterhoofd, maar die ligt momenteel wat stil (net als de BeTA-party, lol). ik zal zien of ik een sample kan maken.. heb hem niet lang geleden voor Wim geüploaded in ieder geval. :) |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by TOR
en een derde BeTA-party vraagt een derde theme |
ben hier nog ni zo lang, waar vinnek de eerste 2? :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|