return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 
BETA producers section

Pheatus
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ik heb al 2 keer geprobeerd met FL te werken, maar ik wordt er zot van. In Reason kan ik vrij snel samples inladen en bewerken, als ik FL opstaart dan mag ik er een uur naar hebben zitten gapen, dan weet ik nog niet hoe ik moet beginnen.

En ik ben miss bij de meer achterlijke hier en qua producen is het ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik vind Reason vele overzichtelijker en aangenamer.

FL heeft wel een voordeel, je kan er VST plug-in inladen, bij Reason zit je met de toepassingen die meegeleverd worden.

FL openen en bovenaan ADD -> Sampler toevoegen. Dan in dat menuutje op het folder-icoontje klikken, en ge kunt een sample inladen. Uw effecten daarop kunde goed zetten door een bepaald FX-kanaal te geven (vind je in zelfde menu, rechtsbovenaan nummer kiezen). Dan ga je naar uw mixer/FX-overzicht, en kies je een effect op uw gekozen kanaal. ;)

Ik had zelfde probleem toen ik FL eerste keren opende. Kzat er naar te kijken van, hmmmm wth kan'k hier nu mee doen?? :toothless
Maar ge moet eens enkele tutorials volgen, en wordt al helft duidelijker!

edit: Halion is ook een super goede sampler, maar is een VST ;)
Bl@ckOut
Jep idd, enkele tutorials volgen en verder gewoon veel zelf proberen. Zo leer je het beste. Bij mij duurde het weken eer ik in FL de mixer gevonden had :)
Vishnu
Ben sinds enkele jaren gebruiker van Reason, en ben er zéér tevreden over. De sounds beginnen inmiddels eindelijk deftig te klinken. ;) Heb nog nooit FL van dichtbij gezien dus ik ga geen vergelijkingen maken, maar toch, ook zonder VSTs zijn de mogelijkheden van Reason onbegrensd in het producen van nieuwe, vette en professionele sounds, zeker nu er een combinator device in Reason 3 is geintegreerd.

Ik ben ook niet van plan om in de nabije toekomst meer aanvullende software, hardware of MIDI keyboards aan te schaffen, vooraleer ik het uiterste uit Reason zelf heb gehaald, want ik ben ervan overtuigd dat je met het programma op zich waanzinnige dingen kan doen :p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium