return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 
Mixen met software

Push2005
quote:
Originally posted by djmoonwalker
Push2005: Ivm zelf digitaliseren van vinyl en cd's. Ik zit met hetzelfde gevoel als jij. Ik zou het ook willen doen , maar ik heb al jaren zo'n 'niet weten wat/hoe' gevoel erbij.
Maar nu is het voor mij persoonlijk nu of nooit, ga niet blijven wachten. Misschien krijg ik dinsdag een antwoord van de fabrikanten, ofwel neem ik eens contact op met sabam.

Maar mijn bedoeling is om net alles op cd te gaan krijgen ;)
Ik vind cd's veel handiger dan vinyl en mp3... ik brand al m'n mp3's op cd :)
djmoonwalker
quote:
Originally posted by Push2005
Maar mijn bedoeling is om net alles op cd te gaan krijgen ;)
Ik vind cd's veel handiger dan vinyl en mp3... ik brand al m'n mp3's op cd :)

Nu begrijp ik je. Maar eigenlijk wil jij ook hetzelde doen als mij => een liedje dat je gekocht hebt naar een ander medium brengen. Op zoek naar informatie dus ;)
Pheatus
volgens de wet op copyrights mag je zoveel persoonlijke kopieën maken als je wil zonder schending van auteursrechten. Hieruit veronderstel ik toch dat het er weinig toe doet hoe of naar waar je iets kopieert. Zolang alles maar bij 1 zelfde persoon blijft is er geen enkel probleem.
Trouwens, zo bang moeten we nu ook weer niet zijn van Sabam hoor!
Weet ge dat dat in feite gewoon een bedrijf is, dus zonder overheidsfinanciëring etc... Zij hebben ook regels om zich aan te houden, dus kunnen niet zomaar alles controleren/opvragen/... Trouwens, dat ze eerst eens starten met uitbetalen van hun artiesten! Ipv alles in eigen zak te steken.
dj Elof
Een beetje een late reaktie op de vraag van Kurt, maar dit is hoe SABAM het momenteel ziet:

Je MOET altijd met originelen draaien. Een kopie van een aangekochte CD mag je niet in professionele omgeving gebruiken (je mag wel voor je eigen thuis een kopie maken/hebben om deze in je privé kring te gebruiken). Het excuus van "mijn originele CD is beschadigd" wordt niet aanvaard. Je moet maar een nieuw exemplaar op de kop weten te tikken, volgens SABAM.

Qua MP3's is het nog idioter! Je mag je MP3's NIET op CD branden om ermee te gaan mixen. Als je je MP3's wil gebruiken, moet dit enkel via de computer gaan. Wie dus enkel met gebrande CD's gaat mixen, van legaal aangekochte MP3's, kan een boete krijgen. Het verhaal gaat nog verder. Platenfirma's zijn volledig illegaal bezig door hun promo's op zelf gebrande CD's te distribueren. Op websites zoals Juno.co.uk kan je van bepaalde platenlabels een soort van maxi CD aankopen (Recoverworld is zo'n label), maar als je die toekrijgt zijn dat zelfbedrukte CD-R's. Volgens SABAM is dit onwettelijk en illegaal.

In Engeland is men onlangs met een soort van taks begonnen waardoor je met gelijk welk medium mag draaien, op welke manier dan ook. Je moet altijd kunnen bewijzen waar je nummers vandaan komen, maar je mag ze op tape, op CD, op USB stick of wat dan ook zetten. Alleszins een verbetering, ware het niet dat die taks vrij duur is.

SABAM werkt aan een identieke regeling voor België.
Uiteraard is er veel "grijze zone". Het hangt allemaal een beetje af van de controleur en de bewijskracht die je hebt. Het is onmogelijk om elke CD te gaan controleren voor SABAM. En indien het ooit tot een proces komt voor de rechter zal SABAM het onderspit delven (denk ik). Tot op heden is het nog nooit zover gekomen, dus mijn vermoeden zal wel juist zijn.

De muziekindustrie is volop in beweging, maar de instanties die instaan voor rechtenbeheer hinken ongelooflijk achterop. Hebben we dit verhaal niet een paar jaar geleden gehad toen platenfirma's hopeloos achter hinkten op de (r)evolutie van Internet? Het komt wel allemaal goed, maar het heeft tijd nodig.
Belgian Bonzai
Dus je mag niet met kopieen draaien terwijl je het origineel (aantoonbaar) liggen hebt? Compleet idioot is dat.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium