|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by Funfrock
Var inget kul att gå till jobbet imorse heller, kom hem med nattbussen kl 06:20 :( |
vafan satt du också på den bussjäveln? :toothless
Första kryssen för mig i helgen - trodde aldrig i mina vildaste mardrömmar att jag skulle få för mig något sådant, men vi slängde handuken åt Ferry halvvägs i hans set och stack till Panorama. Det mina vänner var det smartaste draget någonsin :wtf:
Kryssen var helskön annars, och stolt är jag som höll mig nykter hela resan :D behövs fan ingen alkohol för att jag ska njuta (nej jag är ingen nykterist om ni tror det :D )
Härligt att träffa lite nytt o gammalt TA folk också :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Vizay
hahaha lasse den där högtalaren hade dom tokproblem med sen, jag tror du hade sönder något för den lät inte frisk när jag gick förbi den när de va typ 30 min innan avstigning :p (va bara några hytter bort fårn mig) :p |
haha, oj...det enda jag gjorde var att dra ut nätsladden, så jag hoppas verkligen inte att det var därför de hade problem med högtalaren, då får jag nästan lite dåligt samvete, trots att de spelade Scooter och Ian van Dahl. :o
Vad gäller kommande kryssningar kanske Monday Bar bör införa något obligatoriskt quiz innan påstigning eller vid biljettbokning så vi slipper alla nybörjare som inte hör hemma där. ;) |
|
|
| Flanker |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag är på din sida Laszlo. Jag får känslan att det mindre och mindre handlar om musiken utan att andra intresseområden har högre prioritet. Alfahanesyndromet har dykt upp rätt mycket, jag som har en yvig dansstil har alltid sett till att skaffa mig utrymme utan störa mina meddansare. Aldrig har jag fått så mycket "stryk" som denna kryssningen ute på min avsides plats av dansgolvet. Folk går medvetet in i en, stampar en på foten och till och med kör fotbollsfulingar som att trampa på hälsenan. Inte för att få plats utan bara i förbifarten, har aldirg hänt för. Tror mig inte ha sett slagsmål på dessa kryssningar förr, i helgen såg jag vakterna ingripa en handfull gånger. Takplattor m.m. som var vandaliserade i korridorerna. Inget av detta tycker jag ingår i den danskultur som jag anser mig tillhöra. För varje kryssning som gått har jag mer och mer känt att det börjar närma sig den sista, det kan vara så att detta var den sista faktiskt.
|
Nu var ju det här min första kryss så jag kanske tillhör dessa illa beryktade nybörjare, vad vet jag? Jag kan i vilket fall inte dela era uppfattningar om att det skulle vara särskilt dålig stämning på kryssningen eller trance-fester överhuvudtaget. Allt beror ju på vad man jämför med, men jämför man med en "vanlig" helgkryssning med valfri finlandsfärja så nog sjutton är de tio resor värre vad gäller fylla, knuffar, slagsmål och tokraggande! Likadant på land, de trance-fester jag gått på har jag alltid varit lika fascinerad över den hel-schyssta stämning som råder, visst kan man råka bli lite knuffad eller trampad på fötterna, men de allra flesta ber ödmjukast om ursäkt och så är den saken ur världen. Jag menar, är det 1000 pers på en 100 kvadratmeter stor yta så nog sjutton blir det trångt! Sen kan det hända att de tidigare kryssningarna varit ännu bättre och "snällare", oavsett detta tycker jag det är väl hårt att säga att det skulle varit dålig stämning på den senaste. |
|
|
| Vizay |
det var helt klart mer fylleslag än förra gången jag var på kryss. folk var väldans buffliga jämfört med vanliga fester också.
men jag var aldrig på dom mest folkfyllda platserna på dansgolvet pga. foten så jag vet inte hur det var mitt på slagfältet om man uttrycker sig så :p |
|
|
| Kvicket |
Aendy, vill man ha plats att dansa utan att bli folk springer in i en så fixar man det :) Jag stod uppe vid baren till höger och där fanns det massa plats att dansa utan att folk bufflade runt...
Sen tycker jag det är lite väl trångsynt med snacket om "nybörjare", det är väl det enda jag ibland kan tycka är lite tråkigt med trancescenen annars... Att det alltid är exakt samma folk :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|