|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ehm Henke hade ju flera måchanser? Bla riktigt nära en gång med nicken. |
Nicken i ribban  |
|
|
| trancedanne |
| quote: | Originally posted by zoric
Nicken i ribban |
snarare målvakten som styrde upp i ribban, men jo nära var det |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by trancedanne
snarare målvakten som styrde upp i ribban |
Det är fortfarande en bra chans, och nära att göra mål.
Allbäck och Henke är två olika spelare, som är lojala och jobbar för laget. Men samtidigt ska det inte glömmas bort att Zlatan knappast har spelat med Allbäck på topp. Det finns mycket att tänka på när man väljer ut en startelva ;) |
|
|
| trancedanne |
| Om man aldrig provar får man aldrig veta hur det samarbetet kommer att fungera ;) Men allbäck finns alltid annars på bänken och hoppar in när det behövs men tycker det är synd att låta honom vara där nu när han är i sitt livsform. |
|
|
| zoric |
Jag tycker att man ska tänka över situationen och se över vad för typ av spelare man behöver i matchen mot Tyskland.
Just i det här fallet tycker jag att Allbäck ligger bra till, för det här är en match där man måste jobba sig igenom hela matchen. Samtidigt finns det både brister och fördelar att ha med Allbäck/Zlatan. Det vet vi ju alla om.
Zlatan har inte haft någon kanonsäsong i Juventus, men det är så ibland och man faller i svackor hela tiden. Det är svårt och avgöra vilken spelare du vill ha med från början, allt beror på hur du vill spela och hur du vill formera din startelva.
Jag är mycket mer orolig för Alexandersson och hur han ska klara av Lahm & Schweinsteiger. De två har ruinerat sitt motstånd på kanten, och kommer allt som oftast 2-mot-1 när de slår inlägg. Alexandersson var bra i andra halvlek mot England, men när det är slutspel som det är nu, måste man vara bra i 90 minuter.
Sverige har en bra moral i laget också, man har gjort mål i 90e minuten två matcher i rad nu. Men ibland gör vi inte mål i 90e och då åker vi kanske ut, så det gäller att vara på sin vakt hela tiden och ta vara på alla chanser som ges. Just där tycker jag att Allbäck är vassare än Zlatan i dagens form.
Form slår klass  |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|