|
|
| RebeL9 |
ja Ghana imponerade klart. Det är nu man inser att Sverige hamnat i en av de lättare grupperna. Trycket i de övriga grupperna verkar mycket tuffare där de afrikanska lagen pressar de mer rutinerade lagen rejält (Elfenbenskusten, Angola etc).
Fantastiskt kul med ett VM där det inte finns någon överlägsenhet längre och där alla måste slita som djur för att vinna. Ett bra exempel på det var just Italien igår. |
|
|
| Laszlo |
| Att Italienarna slet som djur vet jag inte om jag kan hålla med om. Redan i första halvleken hade de 11 hörnor, och hade det inte varit för de parader Kingston gjorde (bortsett från att han agerade som en vilsen tupp på hörnorna) kunde och borde Italien gjort 2-3 mål till. Ghana hade å andra sidan inte speciellt många målchanser, vad jag kan minnas ingen som var riktigt farlig... |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Att Italienarna slet som djur vet jag inte om jag kan hålla med om. Redan i första halvleken hade de 11 hörnor, och hade det inte varit för de parader Kingston gjorde (bortsett från att han agerade som en vilsen tupp på hörnorna) kunde och borde Italien gjort 2-3 mål till. Ghana hade å andra sidan inte speciellt många målchanser, vad jag kan minnas ingen som var riktigt farlig... |
tyckte de var nära att göra mål ett flertal gånger. speciellt i första halvlek när det gick rappt till. Ett resultat av att det var en tuff match för Italien var ju att de mål de gjorde var efter misstag från Ghana. Visst låg Italien på bättre. Men så har ju de också världens bästa mittfält. |
|
|
| zoric |
Koller verkar komma tillbaka.
Men Nemanja Vidic är borta från VM efter att ha blivit skadad under Måndagsträningen.
:(
Det ser mörkt ut, men man måste se allt från den positiva sidan. Napred Plavi! |
|
|
| Braxen |
Att Domenech (Franska förbundskaptenen) lyckas med bedriften att göra så många bra spelare så dåliga är en stor bedrift.
Nog för att spelarna visar typ noll hunger och inställning, men hela spelidén e ju bisarr .. ut med Vieira som haft ett trögt år och är helt på nergång och in med Saha så Henry får lite hjälp på topp .. annars blir lika stor flopp som senast ..
Henry Saha
Ribery (Malouda) Zidane Makelele Wiltord
..slår dom inte Sydkorea & Togo med det laget så .. :S (förutsatt att dom visar lite stolthet över att representera landslaget) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|