return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 
Fotbolls-VM 2006

St_Andrew
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=348154

:D
Vizay
jag tror sverige spelade långt ifrån fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt ärlig. Det vore bara korkat att kämpa slut sig fullständigt och dra på sig skador etc.

Sen kan jag tänka mig att Lagerbäck & Co. experimenterade en del också för att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att höja sig när det väl gäller, sen får man se hur långt det räcker väl på plats :)
Braxen
quote:
Originally posted by Vizay
jag tror sverige spelade långt ifrån fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt ärlig. Det vore bara korkat att kämpa slut sig fullständigt och dra på sig skador etc.

Sen kan jag tänka mig att Lagerbäck & Co. experimenterade en del också för att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att höja sig när det väl gäller, sen får man se hur långt det räcker väl på plats :)

Jag tycker som så att ger man 50% i dessa matcher, som är viktiga, då kan man likaväl träna istället, det är nu saker & ting ska klaffa, självfötroendet ska växa, saker & ting ska falla på plats .. då bör man gå in med en vettig inställning, se ljungberg .. han ger alltid 100% .. gjorde zlatan det ? .. njäe.

Sen tror jag inte att dom experimenterade mkt alls, klart att lagerbäck valde att göra ett knippe byten, men jag skulle inte kalla det att experimentera, han har en klar bild i huvet hur han vill att sverige ska spela, han har förmodligen laget klart i skallen också, dessa matcher är till för att spelarna ska få upp matchtempot, självfötroendet och att få saker och ting att klicka .. och eftersom att d inte alls gjorde d så är jag faktiskt rätt orolig ..
Vizay
Det är ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man smäller inte på som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du säger att komma in lite i matchtempo.

Ha i åtanke att Zlatan inte spelat tävlingsmatch på ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det även för en stor stjärna som han.

Sen ska man inte underskatta Chile som har ett jävligt bra lag (förstår verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer när det väl gäller och det kommer nog gå vägen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. Därefter får vi se :)
Dragon Kick
quote:
Originally posted by Vizay
Det är ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man smäller inte på som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du säger att komma in lite i matchtempo.

Ha i åtanke att Zlatan inte spelat tävlingsmatch på ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det även för en stor stjärna som han.

Sen ska man inte underskatta Chile som har ett jävligt bra lag (förstår verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer när det väl gäller och det kommer nog gå vägen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. Därefter får vi se :)

Fotboll handlar inte om att bara "smälla på", så att använda skaderisker som ursäkt för att man spelade så dåligt som man ändå gjorde känns fel.
Jag håller med om att Sverige har en förmåga att höja sig enormt när det väl gäller, men man måste ändå ha som vana att få ALLT att klaffa innan det är gala premiär.
Sedan så var det inte såååå länge sen som Zlatan faktiskt spelade en tävlings match, det vi ser på planen, eller rättare sagt det vi INTE får se av Zlatan beror inte på att han inte är i matchtempo, utan en dålig moral helt enkelt, Zlatan känns väldigt loj just nu.
Eftersom jag är en Romanisti så skyller jag såklart på Juventus, första säsongen gav man Zlatan utrymme för det som fick Juve att öppna plånboken - Zlatans förmåga att göra det unika, det oväntade, hans kreativitet och finess.
Sedan ville man helt plötsligt använda Zlatans storlek som en target player och han skulle börja tänka "Italienskt", dvs FÖR taktiskt.
Personligen tror jag inte att det passar en individualist som Herr Ibrahimovic, får hoppas på att han kan slappna av nu lite mer innan det drar igång på allvar och att han spelar på det sätt som vi lärt oss att älska honom för - för publiken.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden