|
|
| Braxen |
Gruppen e väl reko, men sverige e så jävla bra på å överskatta sig själva, ärligt talat, visst vi har inte torskat mot england på flera år, men jämför lagen på papperet, englands mittfält e snuskigt bra, kommer förmodligen äta upp sverige, allt annat än förlust vore riktigt riktigt bra ..
Paraguay har ja typ aldrig sett men förstått att dom e giftiga, bra defensivt, typ som sverige, torskar vi mot england så måste vi typ vinna denna, vilket borde vara möjligt.
Slår vi inte trinidad har vi inge i vm å göra .. :crazy: |
|
|
| zoric |
England är ett väldigt överskattat landslag och kommer alltid att ha sina drömmar om att minst nå en final eller vinna VM. Tycker inte att de flesta spelare i England passar ihop tillsammans, dessutom tycker jag Gerrard ska ut på kanten där han faktiskt kan åstadkomma något.
Visst, engelsmännen har en stark defensiv och stora världsspelare. Jag tycker fortfarande inte att de är tillräckligt bra för att vinna mot Sverige, tro mig jag överskattar inte Sverige eller underskattar England. Själv tror jag att Sverige går vidare tillsammans med Paraguay som är mycket starka på samtliga positioner. Paraguay kan slå vem som helst och det bevisade de i VM-kvalet till Tyskland nästa år där de bl.a. slog Argentina hemma för att på så sätt ta sig till VM. Tro mig, Argentina kom inte fram till Paraguays mål i den matchen. |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by zoric
England är ett väldigt överskattat landslag och kommer alltid att ha sina drömmar om att minst nå en final eller vinna VM. Tycker inte att de flesta spelare i England passar ihop tillsammans, dessutom tycker jag Gerrard ska ut på kanten där han faktiskt kan åstadkomma något.
Visst, engelsmännen har en stark defensiv och stora världsspelare. Jag tycker fortfarande inte att de är tillräckligt bra för att vinna mot Sverige, tro mig jag överskattar inte Sverige eller underskattar England. Själv tror jag att Sverige går vidare tillsammans med Paraguay som är mycket starka på samtliga positioner. Paraguay kan slå vem som helst och det bevisade de i VM-kvalet till Tyskland nästa år där de bl.a. slog Argentina hemma för att på så sätt ta sig till VM. Tro mig, Argentina kom inte fram till Paraguays mål i den matchen. |
Gerrard på kanten :eek: .. nu får du ge dig, högermitten borde vara given för s.w phillips, ser hellre joe cole på en kant isf, gerrard & lampard i mitten. Engelsmännen är mästare på att överskatta sig själva, men med det materialet dom har så har dom mage att göra det, 'inte tillräckligt bra lag för att slå sverige' ?! .. och du överskattar i n t e sverige ? haha plz. :cool:
Sen tror jag d e stor skillnad för dom sydamerikanska lagen när dom spelar hemma i sydamerika och när dom spelar i ett kasnke regnigt förhållandevis kallt tyskland.
My 2 cents .. |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Braxen
Gerrard på kanten :eek: .. nu får du ge dig, högermitten borde vara given för s.w phillips, ser hellre joe cole på en kant isf, gerrard & lampard i mitten. Engelsmännen är mästare på att överskatta sig själva, men med det materialet dom har så har dom mage att göra det, 'inte tillräckligt bra lag för att slå sverige' ?! .. och du överskattar i n t e sverige ? haha plz. :cool:
Sen tror jag d e stor skillnad för dom sydamerikanska lagen när dom spelar hemma i sydamerika och när dom spelar i ett kasnke regnigt förhållandevis kallt tyskland.
My 2 cents .. |
Steven Gerrard och Frank Lampard fungerar inte tillsammans på mitten i det Engelska landslaget. Dels faller Gerrard ut från matcherna och blir totalt anonym.
Engelsmännen överskattar sitt landslag något enormt samtidigt som de förlorar mot landslag som Nordirland och knappt kan vinna mot Polen. England hade förmodligen den lättaste gruppen i VM-kvalet efter Portugal och då underskattar jag inte lag som Ryssland och Slovakien.
Sverige är ett uppskattat lag som nästan alla lag har stor respekt för, England har alltid haft den respekten även om de inte är bättre än underskattade lag som Ukraina.
Varför tror du att Lars Lagerbäck inte verkade särskillt glad åt lottningen igårkväll?
För att han vet vad Paraguay kan och att han är rädd för att England ska bryta Sveriges svit mot de.
Jag skulle inte oroa mig för England, hellre för Paraguay som har spelat emot europeiska lag på kalla och våta planer. De vann te.x. mot Sverige på Råsunda med den då nedgående målvakten Louis Chilavert.
Paraguay har nog vant sig att spela i alla olika väder och även på höga höjder där de flesta europeiska lag skulle kollapsa pga. det är syrefattigt.
Sverige är ett starkt landslag, inte på pappret, men det är inte det som räknas i slutändan, utan det är vad man har presterat.
Därför tror jag inte att England tar sig igenom gruppspelet och jag ser även Paraguay i en eventuell åttondelsfinal än England. |
|
|
| Braxen |
| well well, we'll see .. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|