return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 
Fotbolls-VM 2006

zoric
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Jag är halv-kroat halv svensk

Serbien har någonting stort på gång. Europas tätast försvar.
Jag tror dom kommer bli guldaspiranter EM 2008.

Såvida dom inte tappar allt som Kroatien efter 98.

Meh Vucinic dom har ju Zigic!!!!!! Större än Crouch och trippelt så bra

Ah cool.

Serbien & Montenegro spelar mycket bra, de har intressanta spelare och en mix av både unga och äldre.

Precis som du säger har de något stort på gång, så länge de behåller Ilija Petkovic och det nurvarande laget kan de vara riktigt bra till både VM nu i Sommar och EM 2008.

Tycker synd om Vucinic och att han inte kunde delta i årets VM-turnering. Synd att han blev skadad mot Tyskland i första matchen i U21-EM.

Nikola Zigic är mycket viktig och det kan vara så att han spelar till sig en plats i en större klubb under VM. Vet dock att Atlético de Madrid är mycket intresserade av att köpa Ziga, det skulle vara ett smart drag med tanke på om han skulle ha ett bra VM, så skulle han förmodligen bli erbjuden större kontrakt med större klubbar.

Förhoppningsvis går det bra för Serbien & Montenegro under VM, och jag hoppas innerligt att man kan ersätta Vidic i första matchen mot Nederländerna. Dusan Basta är ett utmärkt alternativ, så nu håller jag verkligen tummarna så att han kommer frisk till VM.
Vizay
jag tror i ärlighetens namn inte att serbien skulle klå mexiko i dagens läge som du förutsett där men jag är däremot beredd att hålla med om att dom har ett riktigt bra lag på gång.

jag skulle också tippa att sverige vinner gruppen framför england på bättre målskillnad och sen möter holland i kvarten igen efter att ha slagit costa rica. Hur det går där kan man ju bara drömma om men med tanke på hur dåligt nistelroy har haft det under säsongen så kommer inte han kunna bära holland ensamt fram den här gången utan holland får förlita sig mer på sina andra spelare (av vilket några faktiskt har blomstrat ut ordentligt sen sist, t.ex. robben)

Med lite tur så tror jag dock att det här kan bli vårt bästa VM sen 94 förutsatt att larsson & zlatan kommer igång ordentligt! :)
Kongo_kim
quote:
Originally posted by zoric
.

Förhoppningsvis går det bra för Serbien & Montenegro under VM, och jag hoppas innerligt att man kan ersätta Vidic i första matchen mot Nederländerna. Dusan Basta är ett utmärkt alternativ, så nu håller jag verkligen tummarna så att han kommer frisk till VM.

Vad nu är Vidic skadad?
reveal
Köpte min match-tröja idag :p Ett måste på läktaren ;)
zoric
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Vad nu är Vidic skadad?

Nemanja blev ju utvisad mot Bosnien efter sitt andra gula kort i sista VM-Kval matchen i höstas.

Petko kommer förmodligen att starta med Dusan Basta på högerkanten då Goran Gavrancic och Mladen Krstajic kommer att bilda mittbackspar, på högerkanten återser vi såklart Ivica Dragutinovic.

Hoppas verkligen att Petkovic startar med Dusan Basta, Tycker att han är värd chansen.

quote:
Originally posted by Vizay
jag tror i ärlighetens namn inte att serbien skulle klå mexiko i dagens läge som du förutsett där men jag är däremot beredd att hålla med om att dom har ett riktigt bra lag på gång.

Hur resonerar du?

De är mycket starka defensivt, har en bra målvakt som släppte in ett mål under hela VM-Kvalet, även om det var försvaret som stack ut hakan mer än Dragoslav Jevric.

Mittfältet kontroleras av Predrag Djordjevic och Dejan Stankovic, Ognjen Koroman är helt otrolig emellanåt framåt. Sen finns det mycket olika roller i laget, förhoppningsvis så kan Dejan Stankovic gå framåt och få avlastning bakåt.

Nikola Zigic, Mateja Kezman och Savo Milosevic är alla tre riktigt bra spelare även om Kezman får ta mycket skit i Atlético. Men han sliter och kämpar, det kan vara nog avlastning för de andra spelarna och tändvätska. Savo Milosevic har haft en mycket bra säsong i Osasuna i år och blev lagets bästa målskytt, samtidigt som Zigic har presterat något otroligt i både landslag och klubblag och jagas av en bunt klubbar i Europa. Där kan man lägga till Danijel Ljuboja som också kan spela mittfältare, så gott om spelare på olika positioner finns det.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden