return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 
BETA Afvallers & Verzwaarders Kamp

Antony
quote:
Originally posted by Synthesia
Merci voor de tips Antony. Maar is creatine dan goed voor de kwaliteit en duurzaamheid van je spieren of gewoon de massa?

Kan je even goeie spieren verwerven (of betere) zonder creatine dan als je dat wel zou nemen?

Qua uithouding ben ik minder geintereseerd, je uithoudingsvermorgen gaat toch naar omhoog als je fitter wordt.

je moet weten dat je al dagelijks creatine opneemt, het zit in vlees. zo'n pot is dus niet meer dan een voedingssupplement. tijdens je onderhoudperiode slik je dus een 5 gram éxtra.

voor de kwaliteit en duurzaamheid ben je beter af met krachttraining zonder creatine, zoals je al zelf aanhaalde verdwijnt die spiermassa sneller na het stoppen met trainen.

in mijn ogen is het dus enkel goed voor revalidatie en sporters die ergens in hun seizoen willen 'pieken'. zoals sportexamens op school. het is geen doping, dus het mag overal...

in de mode wereld gebruikt men het ook... en dan heb ik het over mannen die ondergoed showen ;)
Bunz
quote:
Kent er trouwens iemand een goeie oefening met gewichten (5 kilo per stuk) om de schouders te versterken? Ik heb wel ni veel plaats om ze uit te voeren, en het mag ook liefst niet te belastend voor de rug zijn...

de oefening die ik altijd doe is de volgende: Ge gaat rechtstaan en ge houd u arme naar benede, dan gewoon arme gestrekt omhoog heffe zoda ge een T vormt. Da is de oefening die ik het meest doe voor schouder. En me 5 kilo in de hand is da al serieus zwaar :o
Een andere die ik ook veel doe is: erges rechtop zitte (zien da u rug erges tege leunt) en dan arme van tegen u schouder naar omhoog heffe.

quote:
"Bij de meeste oefenprogramma’s voor buikspieren zijn de resultaten niet echt schitterend. Ze laten je massa’s oefeningen doen, maar toch wordt je buik niet strakker en steviger. Omdat je niet direct resultaten voelt én ziet, raak je ontmoedigd en geef je op.

Op de fitness in Diepenbeek (Sportopolis) dede ze zo 20-25 minuutjes buikspiersessie. Da is hard afzien ma ge moogt wel zeker zijn da ge daar resultaat van hebt. (tvervelende was da als ge da al e paar maande deed, ge nog altijd eve hard afzag als de eerste keer :) )

als men exames gedaan zijn begin ik ook eens trug hard te werken aan men bierpens ;)
Vraagje aan onze kenner Antony: zijn er mss bepaalde loopschemas zoda ge echt goed u conditie traint of is het beste nog altijd lopen tot ge er bij neervalt ? :)
(ik doe meestal 2 toere, stretche, dan telkens 3 toere en stretche. Das goed voor stijfheid te vermijden de volgende dag merk ik)
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Bunz
zijn er mss bepaalde loopschemas zoda ge echt goed u conditie traint of is het beste nog altijd lopen tot ge er bij neervalt ? :)
(ik doe meestal 2 toere, stretche, dan telkens 3 toere en stretche. Das goed voor stijfheid te vermijden de volgende dag merk ik)

Het hangt er een beetje vanaf wat ge wilt bereiken hé. Uithouding, snelheid, of een combinatie van de twee?
In ieder geval u zeker ni forceren in het begin, rustig opbouwen en zeker veel stretchen zodat uw spieren niet te veel geforceerd worden.
Om een globale conditie te kweken zou ik toch afwisselend duurlopen met intervals combineren. Die duurlopen kunt ge dan van afstand en snelheid zelf wat bepalen, dus dat moet ge zelf wat aanvoelen en leren indelen naar eigen kunnen. :)
Die intervals kan je echt op de piste gaan doen met pauze tussen de intervals, of je kan ook gewoon tijdens een duurloop afwisselend een stuk normaal lopen en een stuk versnellen. Maar ik zou zeker niet meteen beginnen met lopen tot ge erbij neervalt, want dan gaat ge u te hard forceren en duurt het veel langer om deftig in vorm te komen. :)
Antony
quote:
Originally posted by Bunz
onze kenner Antony

:D

tuurlijk bestaan er loopschema's, diegene die ik heb zijn sport-specifiek. dus heb je niet veel aan (bijvoorbeeld voor basketballers, voor sprinters...)

je bent al goed bezig denk ik, als die toeren van jou toch groot genoeg zijn. als het om 'bierpens' weg te werken is moet je zien dat je echt láng loopt. tussendoor stretchen mag, je kan ook 's avonds zelf je benen masseren. telkens bewegingen maken naar je hart toe zodat je al het vuil in je spieren wegwerkt.

als je echt aan conditie wil werken kan je met intervaltraining beginnen en/of een hartslagmeter aanschaffen
Dj LPG
lengte: 1.87m (denkik)
gewicht: 73kg
BMI: 21

Streefdoel: kottekes tege vande zomer om het vrouwke te plezieren;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium