|
|
| FCB_Fanatic |
kheb een tijdje terug problemen gehad met mn harde schijf, ... welnu, hetgeen ik dus al eerder dacht is bevestigd, mn harde schijf is volledig naar de haaien. Ik ga mij nu dus een nieuwe aanschaffen. Is der iets waar ik specifiek op moet letten? Welke harde schijven (merk e.d) ik het beste koop of juist beter niet koop?
alvast bedankt :) |
|
|
| krikke |
| Toch nog altijd het meeste tevreden van de Maxtor-schijven. En wat de specificaties betreft, geen idee. ATA/SATA/IDE, de een is al wat sneller dan de andere (lees zoeksnelheid). Heb nu zelf een SATA van 250gb en die is wreed snel. Maar hangt er vanaf wat je ermee doet natuurlijk (opslag/games/...) ;) |
|
|
| Tomorrow Traxx |
Ik heb een Maxtor en Western Digital schijf (ATA) en die werken allebei al jaren prima. Ook qua snelheid dik tevreden!
Ik weet nie of ge een interne of externe schijf wilt aanschaffen, maar volgens mij is intern stukken stabieler en sneller. |
|
|
| Phortastic |
Western Digital geeft 3 jaar garantie.
Maxtor naar mijn weten geeft GEEN 3 jaar garantie meer. Vroeger wel...
In men vorige pc zat ook een 5400rpm maxtor en daar had ik ook niet van te klagen, maar in de pc shop waar ik klant ben zeiden ze dat ze niet meer in maxtor deden na redelijk wat klachten van klanten en na hun verlaging van de garantie.
En western Digital is toch wel echt een topmerk. Meeste schijven zijn ook SATA nu, dus een 200-250 gig 7200rpm SATA WD intern schijfke zou ik aanraden. Dan zijt ge er voor een dikke 100€ vanaf en hebt ge 3 jaar garantie. Als ge extern gaat zit ge natuurlijk direct duurder. |
|
|
| Synthesia |
Ik raad Seagate aan, die geven 5 jaar garantie en het zijn zeer betrouwbare schijven - heb der zelf een aantal en nog nooit problemen mee gehad. Plus die zijn ook al beschikbaar met een opslag capaciteit tot 750gb moest ge dat zoeken.
Western Digital is ook zeer goed, moest ge voor hun kiezen dan raad ik de Caviar SE16 schijven aan (7200rpm en 16mb buffer).
Qua type schijf, SATA-II all the way, zou beetje onnozel zijn om nu nog IDE of ATA te kiezen tenzij uw mobo geen SATA ports heeft natuurlijk, want van prijs kosten die ongeveer evenveel. Plus die oude IDE schijven gebruiken nog eens meer stroom. Als ge een Seagate kiest, de Barracuda 7200.10 series (7200rpm en 16mb buffer) nemen.
Verder nog als ge een vlugge systeem schijf wilt hebben zou ik een Raptor X van Western Digital aanraden, die zijn zeer snel @ 10.000rpm en hebben ook een zeer snelle access time, en ook een garantie van 5 jaar.
Ohja weetje, Seagate heeft Maxtor al een tijdje geleden overgenomen. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|