|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
lol, 't gaat idd wel wat teveel off-topic. Mss iets voor een nieuw topic: vinyl/cd versus pc :) |
Tis ver gekomen; het was jarenlang cd versus vinyl; en nu bundelen ze krachten tegen de pc ;) |
|
|
| dj Elof |
Psssst... diegenen die vinyl willen gebruiken, enjoy! Diegenen die computer willen mixen: enjoy it too.
Het is gewoon hoe je er tegenover staat. Ik kan er wel nog één ding over zeggen: ik heb er nu in verschillende discotheken mee gemixt, alsook met CD's en nog nooit heb ik gedacht van : die MP3 of die CD klinkt minder diep dan de vinyl. Pas op: ik vind ook dat vinyl beter klinkt dan een CD, maar de meeste discotheken in Belgie hebben nu niet echt het perfecte geluidssysteem. Weet je dat er zelfs een paar in mono staan? Dàt vind ik pas erg. Klinkt ook voor geen meter hoor.
Vinyl gaat niet verdwijnen, maar er zijn gewoon meer mogelijkheden bijgekomen op andere technische vlakken. Over die automix functie: ik vind dat super! Trouwens, ik gebruik dat meestal niet, want je hebt er geen idee van hoe slecht sommige tracks wel in elkaar zitten. Het is echt grappig om te zien hoe hitjes slecht worden opgedeeld in de beat synchronisator van Virtual DJ. Je ziet letterlijk waar stukken uitgeknipt zijn in tracks.
Het is nog altijd de muziek die primeert. Phase mixing, beat mixing, je kan het perfect met vinyl, met cd, met computer en misschien zelfs met cassettes. Het is de dj die het doet die 'm speciaal of slecht maakt. Allez, just my 50 cents, oei nee, da's R'n'B.
To the American fan that loves Vrantique: come over to Belgium on the 24th of December and take a peek in the second room. You can put money on it that I'll probably play Vrantique! :toothless |
|
|
| Pheatus |
interesting offtopic :D
My dj console history:
Ik was ook eerst weigerachtig tegenover de dj console van Hercules. Ik had met m'n vakantiegeld dan maar eerst een mengpaneel + 400Watt versterker + boxen aageschaft. Spijtig genoeg bleef er niet veel geld meer over voor dubbele cd-speler of platendraaier.
Toen hoorde ik van Elof dat de console best wel goed werkt, en aangezien het zo goedkoop was heb ik mij er maar aan gewaagd ;).
Als'k eerlijk mag zijn: ik ben er ZEER TEVREDEN van. Simpel in gebruik: programma/drivers installeren, console aansluiten via USB, audio-kabel aansluiten aan mengpaneel en ge zijt er mee weg! Het aantal uitgangen is trouwens ook leuk: optical in/out, 3 normale stekkeruitgangen en 3 cinch uitgangen (ja het is ook een 6.1 surround soundblaster!). Wat ook leuk is, vooral voor mij dan: MIDI-IN/OUT functie! Ik had zowaar een ingebouwd midi-to-usb toestel. Leuk, want dan kon ik mijn keyboard aan mijn laptop hangen om wat tracks te maken. Leuke functie tevens: ASIO ;). Voor de producer onder ons wel bekend.
Ik ben momenteel zelf serieus aan het overwegen om de 2de versie (die eindelijk verkrijgbaar is? cfr: hercules.com) aan te schaffen, omdat de kinderziektes van de eerste versie eruit zijn.
Ik had de console eerst enkele keren geprobeerd op enkele verjaardagsfeestje (waar je allerlei soorten muziek speelt) en dit lukte verbazend goed. Geen enkele crash op een ganse avond.
Mijn eerste grote test was Highlite 4 (vorig jaar, Pottelberg). Ik weet nog dat er nogal wat mensen scheef keken toen ik met m'n laptop en m'n consoleke afkwam om 'ook eens een plaatje te draaien' ;). Achteraf waren ze de eerste die kwamen zien how-the-hell zo'n 'stom' Fisher-price dingetje (haha Tom :p) toch zo goed z'n werk deed :D
Ik heb hem nu een anderhalf jaar ofzo, en kheb mij nog geen seconde beklaagd (integendeel). De 2 (of 3)keer dat je mij hebt horen draaien (Highlite, Beta, Highlite) waren trouwens telkens met de console. Kben trouwens benieuwd of jullie daar iets van gemerkt hebben? Geluidskwaliteit die tegenstak?
Ik moet eerlijk zijn, af en toe zijn er wat kinderziektes aan de console. En hij begint wat versleten te geraken :). Maar ik ben echt benieuwd naar de 2de versie!
Ik heb onlangs een SL-1210MK2 gekregen van een goeie vriend, maar het aantal platen is zo beperkt dat ik hem echt weinig gebruik (wat echt spijtig is!).
Over wat goed en slecht is wil ik mij niet uitspreken, omdat dit (zoals altijd) persoonlijke mening is. Mijn mening: ge draait met hetgeen je wilt! Als je niet gemaakt bent om te DJ-en zal dit heus wel merkbaar zijn hoor, ook al heb je die auto-beat functies!
Het leuke aan virtual DJ is dat je de beats ziet van beide songs (in equaliser stijl, maar dan in tijdsdomein uitgeschreven, geen frequenties). Als je al eens merkt dat je naast de maat zit, kan je dit snel bijregelen ;). Ik moet eerlijk zijn: als je echt wilt leren beatmixen schaf je beter direct een vinyl aan, want die zijn IMO nog altijd de beste instrumenten om dit aan te leren! Met de console ben je tamelijk snel klaar met beatmatchen, wat alleen maar het eigenlijke mixen ten goede komt. Je kan je met meer andere dingen bezig houden. Ik bedoel dit meer voor de beginnende dj, want ik weet heus wel dat voor enkele onder ons beatmatchen in 2secjes geklaard is :p.
Nu, ik doe hierbij geen oproep om massaal de console te gebruiken, maar ik ben er gewoon tevreden van.
Lol, kben hier zowaar m'n post-length-record aan het verbreken :toothless
Groetjes,
Seba |
|
|
| Moondust |
ik vind het alleen erg, in het begin draaide ik met cd's...ma toen "MOEST" ge met vinyl draaien. nu draai ik met vinyl en liggen mijn cd's hier onder het stof ma nu "MOET" ge met mp3's draaien, kunnen mijn platen onder stof geraken wa gaat het volgende zijn?...aja mij mp3's onder het stof!!!! :D :toocool: :tongue2
oke ff serieus nu, ik vind ook ge moet draaien waar ge 't liefst met draait. dat ze je hier en daar nog scheef bekijken met zo'n spel is een feit ma ge moet u da zeker nie aantrekken, vele mensen zijn conservatief, ma de meesten zullen na verloop van tijd wel bijdraaien en dan kunt ge zeggen dat ge nen pionier was :D
Ik draai met vinyl ( misschien ben ik zelf wel conservatief ;) ) maar das ieder zijn keus. voor mij zijn dj's collega's en als ze met iets nieuws afkomen zal ik ze nooit scheef bekijken ma zal ik de eerste zijn om er het fijne van te willen weten. heb die dj-console wel al eens uitgetest en 't is wel iets plezants maar voorlopig ga ik het bij platendraaiers houden. 1 ding vond ik wel minder das die automatische-beat-gelijk-zetter-spel vond dat die beat toch niet 100% gelijk liep ( kan natuurlijk softwarefout zijn die ondertussen met een update al opgelost is ) ma voor de rest is het wel es plezant om daar met te draaien..maa voorlopig 'k zeg het toch nog wat verder doen met vinyl |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|