return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 
[24/12] 20 Years Yves Deruyter @ Cherry Moon

Xilver
quote:
Originally posted by Push2005
- Je hebt totaal geen technische vaardigheden of feeling met de muziek meer nodig; je drukt op Automix en je laat de pc het werk doen.

Fout, ne computer heeft het ni altijd juist, zeker als er meer dan alleen de kick klinkt. En phasematching kan da spul al helemaal ni. Ik zeg u da het verschil overduidelijk is.

quote:
En dan nog iets over dance-tunes enzo; inderdaad vré handig dat je daar je stuff zo vroeg kan kopen. Maar die mp3s zijn "maar" 192kbps gecodeerd en als ge da op een echt ferm systeem wilt afspelen dan hoor je toch wel dat die muziek gecomprimeerd en niet zo zuiver als een vinyl klinkt.

Op vele sites (audiojelly en beatport) kan je kiezen voor 320kbps, wat een gunstige evolutie is. Sommigen bieden zelfs WAV-files aan, niks compressie. Waar wel een verschil is met vinyl, is dat vinyl een groter frequentiebereik heeft, waardoor vinyl soms dieper klinkt, en je de bass meer voelt.

quote:
Nuja; al die technologie opent meer mogelijkheden; maar ik hoop dat de dj geen passieve zak wordt zonder kennis over de muziek :)

Daar zou'k me echt geen zorgen over maken. Ge zult altijd wel verschil kunnen horen tussen een goede dj en iemand die niks van muziek kent, en de pc al 't werk laat doen.
Shadowkid
quote:
Originally posted by TOR
+1

als de prijs zo laag is, zou ik me dat ook wel es durven aan te schaffen :D heb nooit willen beginnen te draaien omdat het me teveel zou kosten naar mijn zin, maar een dergelijk toestel werpt een heel ander licht op de zaak natuurlijk :)

Idem. Zeker als het toch maar als persoonlijk tijdverdrijf is (wat het bij mij toch zou zijn).
Bl@ckOut
Ik kan mij volledig vinden in de uitleg van Push2005. Het kan dan misschien idd wel kloppen dat je toch nog wel wat kennis en technische vaardigheden moet hebben om via de pc te mixen, maar mij maak je niet wijs dat dit te vergelijken is met de vaardigheden die een vinyl- en/of cd-dj moet hebben. Daarbij komt idd het grote prijsverschil. Wij zitten maar te investeren in apparatuur en platen terwijl iemand dat met de pc mixed het wat dat betreft ook al veel gemakkelijker heeft.

Ik zie ook veel liever een dj bezig als die met vinyl of cd's werkt. dan zou je kunnen zeggen "het maakt toch geen reet uit met wat hij mixed, als 't maar goed klinkt en als hij maar een goede set aflevert". Dat is natuurlijk wel zo, maar toch zal iemand dat met vinyl/cd's werkt meer respect verdienen van mij dan iemand dat gewoon even softwarematig wat nummertjes ineen draait.
Moondust
allemaal zeer interessant om te lezen...

...zeg ma wist gulle dat er naar 't schijnt den 24 een feestje zou zijn in cherrymoon...heb daar ergens iets van gelezen...allez sorry da'k hier zo off topic ga maar wou het toch ff vermelden...
Bl@ckOut
lol, 't gaat idd wel wat teveel off-topic. Mss iets voor een nieuw topic: vinyl/cd versus pc :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium