|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Don't get me wrong, ik blijf vinyl-dj :p
|
wast of money if you ask me ;) |
|
|
| dj Elof |
Ik verschuif trouwens meer en meer naar MP3. Waarom? Op Dance Tunes en Beatport komen tegenwoordig alle Armada, Spinnin', Monster Tunes, Bonzai, Black Hole, ... producten tot 2 (!) weken eerder uit dan de vinyl. Dan is de keuze wel heel rap gemaakt, vind ik persoonlijk. Ook ik blijf vinyl kopen, maar niet meer de massa zoals vroeger. Ik lig met teveel platen die nauwelijks gedraaid zijn.
Je sluit de console via een gewone cinch cable (twee connecties >< twee connecties) aan op het oorspronkelijke mengpaneel. Alsof je dus een CD speler zou zetten (dus niet vergeten de knop te verzetten van phono naar CD op het mengpaneel).
Daarna doe je alles met de console. De faders werken als volume, de computer als je werkveld. Klikken, slepen, and you are done! Je kan er echt super dingen mee doen. Als je de volledige versie van Virtual DJ aanschaft (amper 99 EUR of zoiets) dan krijg je ook nog eens skins en effecten. Die plugin's zijn echt goed aan het worden: je kan zelfs backspins doen met je MP3's! Geen kat die het verschil hoort. Er is zelfs een plugin die kraakjes aan de MP3's kan toevoegen, om je het idee te geven dat het toch vinyls zijn.
Ik gebruik de console op die retro parties omdat het eenvoudiger is om commerciële retro te mixen + al mijn retro vinyls zijn ondertussen zo versleten dat het precies een haardvuur is achter de discobar (knetteren en kraken).
Wat ik super eraan vind is dat je naadloze mixen kan maken. Minutenlang kan je twee tracks laten gelijk lopen, de beat minitieus op elkaar. Zelfs Tiesto of Hawkin of Sasha kan dat zelfs niet met vinyl (wat geen verwijt is hoor, integendeel!).
En voor de vinyl adepten, je kan met speciale vinyls toch werken met MP3's. Ikzelf vind dat een overbodige functie, want dan draai je toch gewoon met originele platen? Soit, er is dus time coded vinyls die de MP3's zoals vinyls behandelen. Allemaal heel technisch, maar lees www.virtualdj.com en een wereld gaat open... |
|
|
| Xilver |
Sjah 't is zoals Elof me zei op Highlite: de platen komen eerst op beatport en dance-tunes uit voor ze op vinyl verschijnen. Als ge alle weken gaat draaien zoals hem, dan wilt ge toch 't laatste nieuw, en wilt ge ni nog 2 weken wachten tot de vinyl uit is, die dan nog 10 keer duurder is.
Ik koop ook meer muziek op mp3 nu, en brand ze dan op CD. Ge hebt dezelfde plaat voor minder geld, en voor het publiek maakt het geen reet uit of ge nu met platen draait of met CD's, zolang 't volk zich maar amuseert. Toegegeven, ik hou van het gevoel van vinyl onder mijn vingers, het heeft toch nog altijd dat ietsje "X-Factor" meer vind ik :) Maar juist daarom zijn al die fabrikanten uitgekomen met CD-spelers met zogenaamd vinyl-gevoel. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Je sluit de console via een gewone cinch cable (twee connecties >< twee connecties) aan op het oorspronkelijke mengpaneel. Alsof je dus een CD speler zou zetten (dus niet vergeten de knop te verzetten van phono naar CD op het mengpaneel).
|
Crapperz. Aangezien ik geen mengpaneel op m'n pc heb is dit toestel dus eigenlijkongeschikt voor het doel waarvoor ik het wou gebruiken :sadgreen: |
|
|
| YDR |
Maar toch blijft de vinyl t echte werk doen !!! zo zijn de dj's begonnen...
Ik hoor graag nog wel eens een krakske in een plaat. ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|