return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 
[24/12] 20 Years Yves Deruyter @ Cherry Moon

DJ Zetski
Wie zegt er eigenlijk dat da slecht materiaal is? Als je daar ne goeie kwaliteit mee kunt hebben, en bovendien, tis heel gemakkelijk: laptop deraan, pakt nie veel plaats enzo... heeft eigenlijk toch een aantal voordelen ten opzichte van draaitafels of cd-spelers; tis bv. gemakkelijker zoeken om een mp3 terug te vinden, dan een plaat of cd terug te vinden. Zo kun je eigenlijk meer experimenteren. Als je nie direct weet welke plaat je wilt inbrengen, kun je gemakkelijk verschillende proberen via voorbeluistering(tenzij da je nen te trage computer hebt).

Voor zijn geld ist eigenlijk zeer verleidelijk. Hij is alleszins nog te koop geweest in Carrefour zelfs voor 100 euro dacht ik.
DJ Zetski
Even ter duidelijkheid: is da om mp3's mee te mixen of ist met CD's? Want 'k dacht da'k eens iets had zien staan in Carrefour, daje da gewoon aan uw PC kon aansluiten.
dj Elof
Way off topic: ik draai op de Carrétro altijd met de dj console - hier is een foto van de versie II. De software kreeg een stevige update en de hardware ziet er wat gepolijster uit.

Verder moet je eens kijken naar John OO Fleming zijn nieuw speelgoed:
www.pcdj.co.uk

De OO DJ: een notebook met ingebouwde bass, treble, mid knoppen, touch screen, in een zeer stevige carrying case. Ik ga er mij alleszins eentje aanschaffen. Ik moet eerst nog wat de software bekijken. PCDJ blijkt geen Virtual DJ te zijn, maar dat zal wel kwestie van gewenning zijn.

Ik vind het grappig... sommigen zouden twee of drie jaar geleden hun reply op mij eens moeten nalezen. Toen ik durfde te verkondigen dat MP3 de toekomst was en dat met de computer mixen meer mogelijkheden geeft dan met vinyl of CD - en die eerste keer dat ik ermee in Sotto's een testavond deed :o

Alleszins, in Cherry Moon heb ik gevraagd aan Yves om iets kwalitatievere CD spelers dan Denon te hebben. Of ik wil gerust met de computer komen draaien. I have no shame in doing it. Een (goeie) dj is nog altijd iemand die op het juiste moment de juiste plaat oplegt. Dŕt is de enige definitie van een dj. Niet zijn materiaal (CD, vinyl, MP3), niet zijn uiterlijk, niet de horde schoon madammen die erbij staan. :p

/EDIT: Ik denk dat Laurent het mij niet kwalijk zal nemen dat ik dat hier zeg, maar hij draait ook af en toe met de dj console (op Mac weliswaar).
dj Elof
Nog maar eens off-topic - hier een foto van de MKII versie:

Jasperovitsj
quote:
Originally posted by dj Elof
.

Ik vind het grappig... sommigen zouden twee of drie jaar geleden hun reply op mij eens moeten nalezen. Toen ik durfde te verkondigen dat MP3 de toekomst was en dat met de computer mixen meer mogelijkheden geeft dan met vinyl of CD :o

Don't get me wrong, ik blijf vinyl-dj :p
Deze console (zeker nu de prijs heel goed meevalt) zou gewoon heel handig zijn om hier op de pc wat met m'n mp3's te klooien zonder dat ik die speciaal op cd moet branden of speciaal naar boven naar m'n gear moet crossen om overgangen uit te testen. En daar zou ik natuurlijk ook een computerprogramma voor kunnen gebruiken, maar ik verkies nog altijd een "hands-on feeling" :)

Maar eug, klein vraagje: moet je die console altijd via een mengpaneel verbinden en bedienen? Want op de console zelf is er precies geen mixer? :conf:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium