|
|
| Synthesia |
| quote: | Originally posted by Nyah
ma vraagje: kan nog iemand wat vertellen over andere pensioenspaar fondsen? Voor- tegenstander van een bepaalde bank/...? Ik wil eerst wat kijken en vergelijken voor ik daarmee ga beginnen. |
Ben ook geintereseerd :) |
|
|
| Nabistai |
| Uw info is achterhaald Nyah, tis 780 euro ondertussen :p |
|
|
| Tiger777 |
| keb daar een tijdje geleden iets van gehoord... Bruno toback had ene voorstel om al het geld dat in pensioensparen zat, in een grote kas te steken en dat te verdelen over de bevolking... Naja, ik vond het maar een raar verhaal en dus peisk da'ket ni goe begrepen heb :p |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Uw info is achterhaald Nyah, tis 780 euro ondertussen :p |
serieus? nice :). en stel dat als ik pas in december 780€ zou sparen, dan mag ik dat volledige bedrag toch in rekening brengen voor inkomstenjaar 2005, he?
| quote: | Originally posted by Nabistai
keb daar een tijdje geleden iets van gehoord... Bruno toback had ene voorstel om al het geld dat in pensioensparen zat, in een grote kas te steken en dat te verdelen over de bevolking... Naja, ik vond het maar een raar verhaal en dus peisk da'ket ni goe begrepen heb |
pensioensparen waar ik het over heb, das persoonlijk sparen, is ni publiek geld: dat is van u en blijft (normaal toch :nervous: ) van u.
Zie het als een groot spaarboekje waar je iedere maand geld op zet, maar je mag er wel (om het meeste intrest te krijgen) er best +/- 40 jaar niet aankomen en als je dan op pensioen gaat, krijg je dat geld uitgekeerd: je kan kiezen: ofwel maandelijks een bedrag ofwel meteen het hele bedrag (maar dan betaal je daar wel heel veel belastingen op, d8 ik). Ma ik ga zo'n consultant van HM maar eens laten langskomen (want mijn broer is er ook al ondertussen een jaar mee gestopt) en dan mag die zene uitleg eens doen ;). |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Nyah
serieus? nice :). en stel dat als ik pas in december 780€ zou sparen, dan mag ik dat volledige bedrag toch in rekening brengen voor inkomstenjaar 2005, he?
|
Normaalgezien wel :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|