return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Staking!

Dark Apostle
nu nog eens een staking zou wel te dwaas voor woorden zijn (de werknemers hebben hun ongenoegen kunnen uiten, nu mogen ze ook een deel van hun verantwoordelijkheid oppakken), maar heb dan nen dag congé, wat altijd wel fijn is (het zuigt wel voor degeen die graag gaan werken of zwaar in de problemen komen als ze niet op werk verschijnen)
Nabistai
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Als de regering buigt geven ze alleen maar het signaal dat ze wel degelijk beïnvloedbaar zijn door volgehouden stakingen. En dat zal mensen en groepen waarschijnlijk sneller aanzetten tot het houden stakingen om problemen op te lossen in plaats van het gebruik van meer constructieve oplossingen en strategieën. Daarbij komt ook dat mensen dan ook sneller geneigd zullen zijn om te staken voor pietluttige dingen die in feite helemaal niet problematisch zijn. Maar als ze toch alles gedaan kunnen krijgen door te staken, waarom niet dan hé?

Dus voor mij is het ook genoeg geweest eigenlijk. Het feit dat vooral "onschuldige" mensen door de stakingen getroffen worden zorgt natuurlijk wel voor de grote impact ervan, maar daar bereik je op lange termijn toch niks mee? Een oplossing of akkoord dat gefundeerd is op dwang en zulke pressie zal nooit lang standhouden en algemeen aanvaard worden...

Ik geef je grotendeels gelijk. Maar aan de andere kant MOET de regering beinvloedbaar zijn door het volk. Het is nog altijd de bedoeling dat ze ons, het gepeupel, vertegenwoordigen. Maar in deze situatie mag ze absoluut ni buigen uiteraard. Het zijn alleen vooral de oudjes die problemen hebben met het generatiepact. (Wij zullen wel staken als we 45 worden :p )
Tiger777
In feite zeg ik 'who cares', ma ik heb op 'geen staking' gestemd. Met staking verliest iedereen, mensen (overgrote deel, jonge mensen) die willen werken worden door boerkes en vechtersbazekes van de vakbond tegengehouden, afgedreigd en weggepest. Ik zeg ook who cares omdat laat ons eerlijk zijn, wij nooit geen pensioen zullen trekken. Binnen dit en 20 jaar is pensioen afgevoerd. Pijnlijk is wel dat wij zullen mogen betalen terwijl we der nooit iets van zullen terugzien.
Nabistai
Ach, ze zullen het pensioen wel een pak langer rekken door nog maar is belastingen uit te vinden die vooral de hogere klasse zal raken.

Ze zouden beter wa meer geld besparen bij de werklozenkas en de invaliditeitskas. Hoeveel tamme kloten die ik ni ken die er trots op zijn da ze kunne trekke van de kas ook al zoeken ze geen werk of veinzen ze 'rugpijn'...

Of we ooit een deftig pensioen zullen zien...ik gok op niet. En laat die achterlijke stakingen dus ook maar achterwege.
Nyah
quote:
Originally posted by Nabistai
Of we ooit een deftig pensioen zullen zien...ik gok op niet. En laat die achterlijke stakingen dus ook maar achterwege.

Denk t ook ni, dus ga binnenkort al met pensioensparen beginnen: :eek: op mijn 23e... Ma soit, tot 600€ op een jaar is aftrekbaar van de belastingen, dus ja :)
Mijn broer deed vroeger als bijberoep: consultant bij Hamburg Mannheimer om pensioensparen te 'verkopen' aan de mensen, ma hij is er nu mee gestopt. Ik kan dus wel alle info die ik moet weten over HM aan hem vragen, ma vraagje: kan nog iemand wat vertellen over andere pensioenspaar fondsen? Voor- tegenstander van een bepaalde bank/...? Ik wil eerst wat kijken en vergelijken voor ik daarmee ga beginnen.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium