|
|
| Shadowkid |
Uit die lijst heb ik voor Vesalius gekozen. En zoals anderen al zeiden, Merckx heeft wel veel gepresteerd maar dat is toch niet zoals Ambiorix, Vesalius of Mercator. Kvind een sportman in zo'n lijstje maar raar eigelijk.
En ik vraag mij ook wel af waarom ze nu 'de grootste belg' moeten verkiezen. Precies of er kunnen geen 'grote belgen' meer komen. |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Gladius
enorm dom concept vind ik. waarom moet er nu een 'grootste' belg worden gekozen eigenlijk? zijn we aan het einde van een tijdperk ofzow? |
Komaan Johan, een beetje chauvenisme mag toch wel? :)
En het is een mooie gelegenheid voor velen om onze geschiedenis als Belgen wat op te frissen.
Dezelfde "wedstrijd" is trouwens al geweest in een aantal andere landen.
UK -> Winston Churchill
Duitsland -> kanselier Konrad Adenauer
Nederland -> Pim Fortuyn
India -> Moeder Theresa
Zuid-Afrika -> Nelson Mandela
Frankrijk -> Charles DeGaulle
USA -> Ronald Reagan
MEER |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Shadowkid
Uit die lijst heb ik voor Vesalius gekozen. En zoals anderen al zeiden, Merckx heeft wel veel gepresteerd maar dat is toch niet zoals Ambiorix, Vesalius of Mercator. Kvind een sportman in zo'n lijstje maar raar eigelijk. |
Iedereen vult de betekenis 'Grootste Belg' zelf in. Als ge het ziet als de Belg die het meeste voor ons land (of de wereld) heeft gedaan, dan is Merckx inderdaad een vreemde eend in de bijt. Maar als de 'Grootste Belg' de Belgen het meest trots deed/doet voelen en over de hele wereld bekend is (en zal blijven), dan is Eddy Merckx een uitstekende keuze.
| quote: | Originally posted by Synthesia
Zou Lance Armstrong in de 'Top100 Americans' lijst zitten? :p |
Yep, op de 20ste plaats :)
The Greatest Americans |
|
|
| eieregooie |
| Als je die vraag nu weer aan nederland zou voorleggen zou pimmetje t niet meer winnen denk ik... Nederland lijkt gelukkig een beetje over e Fortuyn-hype heen... Die gast had niet eens genomineerd mogen worden eigenlijk... |
|
|
| Tiger777 |
| Mensen hebben een kort geheugen...:sadgreen: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|